ליברמן: ארד לא ימונה לשגריר בלונדון; אני אקבע, לא רה"מ

שר החוץ: "אני מתחשב בבקשות של ראש הממשלה, אבל מינוי שגרירים זה במנדט של שר החוץ. אני מאוד מעריך את ארד אבל לאור הסיטואציה שנוצרה, הוא לא יהיה שגריר"

שר החוץ אביגדור ליברמן הודיע היום (ב') כי בניגוד להחלטת ראש הממשלה, לא ימנה את ראש המועצה לביטחון לאומי, ד"ר עוזי ארד, לשגריר ישראל בלונדון.

"קראתי לתדהמתי בעיתון שראש הממשלה הכריע שהוא ממנה את רון פרושאור לשגריר בניו יורק ואת עוזי ארד ללונדון. צריכים להיות ברורים: אני מתחשב בבקשות של ראש הממשלה, אבל מינוי שגרירים זה במנדט של שר החוץ", אמר ליברמן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת.

"אני מאוד מעריך את ארד, יש לו ידע, קשרים והבנה בזירה הבינלאומית, אבל לאור הסיטואציה שנוצרה, הוא לא יהיה שגריר. אין פה מקום לספקולציות", הוסיף שר החוץ.

ליברמן הבהיר כי שוחח עם ארד ועם ראש הממשלה ועדכן אותם על החלטתו. לדבריו, השגריר בלונדון ימונה מתוך אנשי משרד החוץ. "יש במשרד מספיק דיפלומטים מנוסים", אמר. "אני אדם שמכבד מסורת. ראש הממשלה ממנה צמיד שגריר בוושינגטון ושר החוץ את כל השאר. מעולם לא היתה כזו התערבות מסיבית במינוי שגריר לאו"ם או לניו יורק. אני לא מוכן למשוך את זה יותר", הוסיף.