אבד התיאבון? ירידה בהשקעות זרים באג"ח אמריקניות

רכישות אג"ח אמריקניות ארוכות טווח ע"י זרים ירדו ב-29% בחודש דצמבר לעומת החודש הקודם ■ סין הורידה את החזקתה בנכסים אמריקניים זה החודש השני ברציפות

האטה ברכישת ניירות ערך אמריקניים ע"י משקיעים זרים; על פי נתונים המפרסמים היום (ג') משקיעים זרים האטו את השקעתם בניירות ערך אמריקניים, זה החודש השני ברציפות.

משרד האוצר האמריקני מסר כי המשקיעים הזרים רכשו אג"ח אמריקניות ארוכות טווח ב- 65.9 מיליארד דולר בחודש דצמבר, מדובר בירידה של 29% בהשוואה לחודש הקודם בעת שהזרים רכשו אג"ח בהיקף של 85.1 מיליארד דולר.

האנליסטים לא מוטרדים למרות האטה השנייה ברציפות, "למרות האטה לא נשקפת בעיה ברכישות אג"ח אמרקיניות", אמרו אנליסטים. "קיים סיכוי קטן מאוד לתרחיש בו המשקיעים איבדו את התיאבון לאג"ח אמריקניות", אמר ג'פרי ינג ( Jeffrey Young), אנליסט בברקליס קפיטל.

גם בגזרת ההשקעה במניות של ארה"ב נראה כי המשקיעים הזרים מאבדים עניין, בחודש דצמבר השקעות זרים במניות אמריקניות הסתכמו ב-10.2 מיליארד דולר, לעומת 13.2 מיליארד דולר בחודש נובמבר.

על פי הנתונים, סין הורידה את החזקתה בנכסים אמריקניים בחודש דצמבר ומדובר בחודש השני ברציפות של ירידה בהחזקה של סין. לעומת זאת, יפן ובריטניה הגדילו החזקות בנכסים אמריקניים.

נציין כי סין ויפן, הכלכלות הגדולות בעולם אחרי ארה"ב, מחזיקות ברוב החוב האמריקני.