צפו בתמונות: בתים בארה"ב מוצעים למכירה במחיר של מכוניות

בית באריזונה שהוצע למכירה ב-148 אלף דולר והמוכרים חתכו את המחיר ל-35 אלף דולר ■ בית נוסף באינדיאנה עליו מבקשים המוכרים 49 אלף דולר בלבד - ירידה של 45% מהמחיר הראשוני ■ שוק הדיור בארה"ב ממשיך לדמם - והתשואות מגיעות ל-15% ויותר

במהלך 2010 היה נדמה שמחירי הבתים בארה"ב מתייצבים, לאחר ירידה ממושכת מאז סוף 2006. ואולם, בחודשים האחרונים התחדשה ההדרדרות, אם כי בקצב מתון לעומת הירידות החדות שנרשמו ב-2008 ו-2009.

באתר הנדל"ן של יאהו פורסמה כתבה על בתים ברחבי ארה"ב שנמכרים במחירים הדומים למחירי מכוניות (יוקרה..), כלומר במחירים של כמה עשרות אלפי דולרים. הנתונים סופקו על ידי אתר Zillow.com.

חלק מהבתים נמכרו במסגרת כינוסי נכסים אולם אחרים יצאו לשוק בהליך רגיל, ומכיוון שמדובר בשוק של קונים (המוכרים מתקשים בהרבה מקרים למצוא רוכשים ולכן נאלצים להתפשר) מחירי הנכסים נפלו בהרבה מקרים לרמות מגוכחות (וזה כמובן לא אומר שהם לא יכולים להמשיך לרדת בהמשך השנה...).

כפי שניתן לראות בתמונות, מדובר בבתים גדולים ומרווחים, המתוחזקים במצב סביר ואפילו טוב. הבית הראשון הוצע למכירה באינדיאנה לראשונה במחיר של 89.9 אלף דולר וכעת הוא מוצע במחיר של כ-49 אלף דולר בלבד.

הבית השני מוצע למכירה ב-Florence, אריזונה, בכ-34,900 דולר לעומת מחיר מבוקש ראשוני של 148,900 דולר. הבית חדש לגמרי ולמעשה עדיין הוא לא קיבל אישורי אכלוס.

הבית החמישי והאחרון ברשימה מוצע למכירה באקרון, אוהיו. המחיר המבוקש - 45 אלף דולר לעומת מחיר מבוקש ראשוני של כ-50 אלף דולר. הוא מושכר כבר 20 שנה, וכעת עומד שכר הדירה על 650 דולר לחודש (תשואה של 15.6%).