פרטנר תאמץ טכנולוגיה חדשה לפתרון בעיות קליטה בבתים

צפויה להיות החברה הסלולרית הראשונה שתאמץ את טכנולוגיית התאים הסלולריים הקטנים ■ מדובר באנטנות זעירות המתחברות לקו ה-ADSL או למודם הכבלים, וכך לרשת הסלולרית

חברת פרטנר תהיה ככל הנראה החברה הסלולרית הראשונה בישראל שתאמץ את טכנולוגיית התאים הסלולריים הקטנים (Femtocell). החברה סיימה את שלב הניסויים ואף בצעה הזמנה ראשונית לקראת השקה בחודשים הקרובים.

טכנולוגיית התאים הסלולריים הקטנים נועדה לפתור בעיות של היעדר קליטה מספקת בתוך בתים ועסקים קטנים.

התאים הקטנים הם אנטנה זעירה שמתחברת לקו ה-ADSL או למודם הכבלים, ובדרך זו מחוברת לרשת הסלולרית.

פתרונות הפמטוסל פופולריים במיוחד בכנס הסלולר בברצלונה המתקיים בימים אלה, ומרבית היצרניות הגדולות מציגות אותם. פרטנר נמצאת בשלב מתקדם לקראת אימוץ הפתרון שמבוסס על טכנולוגיה של אלקטל-לוסנט וגם פלאפון בודקת את הנושא וביצעה ניסוי עם נוקיה-סימנס, אם כי לא ברור בשלב זה אם התקבלה החלטה לאמץ את הפתרון.

אחת הבעיות המרכזיות של הטכנולוגיה הייתה בעבר התאימות בין האתרים הקטנים והגדולים, והעברת התמסורת מהאתר הקטן לרשת הסלולרית שלא באמצעות שליטה של המפעיל הסלולרי (כלומר, דרך רשת האינטרנט). בפרטנר מציינים כי בעיה זו נפתרה.

בכמה מדינות מערביות בעולם מפעילות סלולריות מאמצות את הטכנולוגיה ומוכרות אותה כפתרון משלים להיעדר קליטה טובה בבתים. זאת, משום שלמפעילות הסלולריות אין יכולת לספק כיסוי בתוך מבנים בצורה מושלמת בגלל המרחקים בין האנטנות.

הכותב הוא אורח אלקטל-לוסנט בתערוכה