הסכם למיניפריים עם LG; ההיקף: 25 מ' ש' ל-5 שנים

החברה גייסה עד כה 4 מיליון דולר, בעיקר מרפק, ותנסה לנצל את ההסכמים המתגבשים והקיימים לגיוס הון נוסף

שיתוף פעולה עם ענקית אלקטרוניקה מהמזרח הרחוק אינו דבר פשוט. מלבד הבדלי התרבות, החברות הללו מנהלות מו"מ קשוח שכולל בדיקה קפדנית של הטכנולוגיה והמוצרים, שבסופו גם נדרשים שינויים והתאמות למוצר. אך המאמץ משתלם - חיבור לחברה שיכולה לשווק טכנולוגיה של סטארט-אפ ישראלי כחלק ממאמצי המכירות של מוצריה בכל העולם, יכול להוות עבורו פריצת דרך אמיתית.

על הסכם כזה חתמה חברת MiniFrame, שמפתחת תוכנה שמאפשרת שימוש במערכות של מחשב אישי בודד ליצירת סביבת עבודה של כמה מחשבים. מיניפריים חתמה על הסכם אסטרטגי עם חברת LG, ולפיו תספק ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית את התוכנה של מיניפריים כחלק מפתרון משותף המיועד למחשוב נקודות מכירה ברשתות קמעוניות.

רז רפאלי, מנכ"ל מיניפריים, מעריך כי ההסכם יכניס לחברה הישראלית 20-25 מיליון שקל בחמש השנים הקרובות.

מיניפריים הוקמה ב-2004 ויצאה לדרך מחממת גרנות. ההסכם עם LG הוא עבורה קפיצת מדרגה משמעותית בהתחשב בתוצאות של החברה עד כה.

בעלת השליטה העיקרית בחברה היא רפק הציבורית (58%), שדיווחה בתוצאות הרבעון השלישי של 2010 כי המכירות של מיניפריים בתשעת החודשים הראשונים של שנה זו הגיעו להיקף של 1.3 מיליון שקל ואילו ההפסד התפעולי היה 5 מיליון שקל.

רפק הגדילה לפני כשנה את אחזקותיה במיניפריים לפי סכום ששיקף לה שווי של 9.5 מיליון שקל. לדברי רפאלי, מיניפריים נמצאת "בקשר עם חברות אחרות באותו סדר הגודל לצורך הסכמים נוספים".

החברה גייסה עד כה 4 מיליון דולר, בעיקר מרפק, ותנסה לנצל את ההסכמים המתגבשים והקיימים לגיוס הון נוסף - הפעם ממשקיע אסטרטגי או מקרן הון סיכון.

הטכנולוגיה שמספקת מיניפריים מאפשרת להריץ כמה סביבות עבודה נפרדות על אותה החומרה ומערכת הפעלה.