יחימוביץ': "האוצר מנותק מהמציאות; מעמד הביניים מותש"

יחימוביץ' תוקפת את משרד האוצר נוכח ה"חגיגה", כדבריה, על נתוני התמ"ג שפורסמו אתמול ■ "עיקר הצריכה מתרכז בעשירונים העליונים"

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) תוקפת היום (ה') את משרד האוצר וטוענת כי ה"החגיגה של האוצר סביב נתוני הצמיחה היא מופרזת ומנותקת מהמציאות". יחימוביץ' מתייחסת כמובן לנתוני התמ"ג המפתיעים שפורסמו אתמול, לפיהם המשק צמח בשיעור חסר תקדים של 7.8% ברבעון הרביעי, בעוד שבשוק ציפו לצמיחה של 4.2% בלבד.

"גם אם הצמיחה תגיע לפי 2 אבל תמשיך להיעצר בעשירונים הגבוהים ולא תחלחל אל מעמד הביניים ואל העניים - היא תישאר מספר חסר משמעות לרוב הציבור", אמרה יחימוביץ'. היא ציינה את האי-שוויון בחלוקת פירות הצמיחה ואמרה כי הכלכלה הישראלית "מנותקת מהמציאות" ותקפה ל"טבלאות ונתונים" בלבד.

"על הממשלה להפסיק להתבונן רק על המספרים שנוחים לה ולהתמודד בסדרת צעדים מעשיים עם נתונים שהיא מסרבת לראות: גידול במדד ג'יני לאי-שוויון, דוחות ה-OECD‏ המצביעים על ישראל כמדינה עם הפערים הכי גדולים ומספר העובדים העניים ההולך וגדל כל הזמן", הוסיפה יחימוביץ'.

הבוקר התראיינה יחימוביץ' בתוכניתו של עורך "גלובס" חגי גולן ב"רדיו ללא הפסקה", ואמרה כי הצמיחה במשק "נשארת אך ורק אצל מי שיש לו ולא מחלחלת בכלל".

- אז מי הם הישראלים שקונים?

"עיקר הצריכה מתרכז בעשירונים העליונים, במאיון העליון ובאלפיון העליון. ממוצעי הצריכה יכולים להטעות כי הם כוללים בתוכם גם דירות להשקעה וג'יפים יוקרתיים".

- אז איך זה שהציבור החלש שאת מדברת עליו כזה אדיש ולא יוצא להפגנות?

"כל המחאות המשמעותיות בעולם וכל המהפכות קרו תמיד במעמד הביניים. לעניים אין כוח לצאת לרחובות כי הם עסוקים ממש בהישרדות אישית. האתגר של שינוי המציאות מוטל על מעמד הביניים וקשה לו: הוא עובד סביב השעון, התשלומים שהוא צריך לשלם מתישים אותו. מעמד הביניים מסוגר בתוך עצמו ועסוק בהישרדות".