מולטימטריקס מזנקת 6%: מגייסת 23.5 מיליון שקל

החברה מייעדת את עיקר ההשקעה למימון רכישת פעילות של הפקת אנרגית חשמל באמצעות טורבינות רוח

מולטימטריקס מודיעה היום כי תקצה לחברת אסיה פיתוח ואזימוטליין פתרונות פיננסיים, 30% ממניות החברה בדילול מלא כנגד השקעה בחברה בסך כולל של 23.5 מיליון שקל לפי שווי חברה של 54.5 מיליון שקל לפני הכסף.

החברה מייעדת את עיקר ההשקעה למימון רכישת פעילות של הפקת אנרגית חשמל באמצעות טורבינות רוח.

כמו כן תקצה החברה למשקיע אופציות לא רשומות למסחר לרכישת מניות החברה במספר שיקנה בעת מימושן 7.5% ממניות החברה בדילול מלא.

אורי אומיד, מנכ"ל מולטימטריקס ציין כי "כעת אנו יכולים להתחיל לקדם במרץ את הפרויקטים המתוכננים ברמת הגולן ובגליל שהבולט ביניהם הוא פרויקט 14 מגה וואט שאמור לקום בחודשים הקרובים. אנרגית הרוח הינה נכס חשוב למדינת ישראל ואנו שמחים להיות אלו שיממשו את הפוטנציאל הגלום בה, עבור המשקיעים ועבור המדינה".

לאסיה תהיה אופציה לרכישת המלון שבבעלות חברת הבת של החברה בספרד במועד הרכישה במחיר השווה לסך החוב הבנקאי של המלון במועד מימוש האופציה בתוספת 1.8 מיליון אירו ובתוספת מיסים כחוק.

מולטימטריקס מחזיקה בשותפות עם ד"ר צהל הראל, מומחה בעל שם עולמי בתחום אנרגית הרוח, ב-50% מחוות הרוח הקיימת בגולן בהיקף 6 מגה וואט, אותה עתידה החברה המשותפת לשדרג להיקף ייצור של 14 מגה וואט. כל האישורים לשדרוג התחנה כבר ניתנו לחברה על ידי הגורמים הרלוונטיים והקמתה מתוכננת למהלך שנת 2011.

כמו כן, מחזיקה החברה 50% בשתי חוות רוח נוספות בהיקף של 400 מגה וואט, בשותפות עם חברת AES האמריקאית - אחת מחברות החשמל הפרטיות המובילות בשוק בארה"ב ופועלת בעוד כ-28 מדינות ברחבי העולם ונסחרת בסכום של 8.5 מיליארד דולר.

לפני כחודשיים הכריז ראש הממשלה על חלק מפרויקט זה כ"פרויקט לאומי" והעברת הליך אישורו לות"ל. החברה פועלת בימים אלו לקבל את כל האישורים הדרושים להקמת חוות רוח בהיקף 155 מגה וואט והרחבת הפרויקט להיקף של 400 מגה וואט. בימים אלו פועלת החברה להקמת פרויקט נוסף בגליל בהיקף של עד 100 מגה וואט ולהשגת קבלת אישור יצרן חשמל לחווה זו.