וול סטריט ננעלה בעליות קלות; אפל איבדה 1.5% מערכה

S&P 500 עלה לרמה של 1,340 נק' ■ מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.4% בינואר למרות צפי לעלייה של 0.3% ■ המסחר באפל - בצל הדיווחים מצבו הרפואי של ג'ובס

וול סטריט ננעלה בעליות קלות לאחר שפתחה היום (ה') בירידות. שינוי מגמת המסחר היום התחוללה על רקע נתוני מאקרו רבים שפורסמו. מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר עלה ב-0.4% והוביל למגמה שלילית בפתיחה אך מספר נתוני מאקרו מעודדים יצרו סנטימנט חיובי. מדד הפילי-פד, המצביע על הפעילות היצרנית באיזור פילדלפיה, זינק בחדות והפתיע את המשקיעים. בהמשך יום המסחר, משרד האוצר הנפיק אג"ח TIPS ל-30 שנה וגייס 9 מיליארד דולר. התשואה על האג"ח האמריקנית רשמה היום את הירידה החדה ביותר שנרשמה מזה שבועיים.

משרד האוצר האמריקני גייס היום 9 מיליארד דולר במכרז אג"ח TIPS ל-30 שנה. התשואה על האג"ח 2.19%. נרשמו ביקושי יתר של 2.54 לעומת ביקושי יתר של 2.62 שנרשמו בשתי ההנפקות הקודמות של ניירות ערך אלה בשנה שעברה. התשואה על האג"ח האמריקנית ל-10 שנים רושמת ירידה לרמה של 3.57% אחרי המכרז.

שטף נתוני מאקרו בלב ההתעניינות

כאמור, מדד המחירים לצרכן בחודש ינואר בארה"ב עלה ב-0.4%, מעל לתחזיות מוקדמות שצפו עלייה של 0.3%. נציין כי בחודש דצמבר המדד עלה ב-0.5%. מדד הליבה (קרי המדד למעט מחירי האנרגיה והמזון) עלה ב-0.2% לעומת צפי לעלייה של 0.1%, כשבחודש הקודם נרשמה עלייה של 0.1%. ב-12 החודשים שהסתיימו בינואר, עלה מדד המחירים לצרכן ב-1.6% וליבת האינפלציה ב-1%. נזכיר כי לפדרל ריזרב אין יעד רשמי לאינפלציה עם זאת הבנק המרכזי שואף שהאינפלציית הליבה תנוע בין 1%-2%.

מספר התביעות לדמי האבטלה גם כן עלה בשבוע שנגמר ב-12 לפברואר ל-410 אלף מ-385 אלף בהשפעת מזג האוויר ועיכוב בפעילויות השוטפות בלשכות האבטלה. זאת למרות צפי ל-408 אלף תביעות.

עוד נתוני מאקרו שפורסמו היום, מדד האינדיקטורים המובילים לחודש ינואר עלה ב-0.1%. על פי הערכות מגמת ההתאוששות תמשיך. ציפיות האנליסטים עמדו על עלייה של 0.2% בינואר.

נתון מעודד מכיוון מדד הפילי פד, המדד היצרני באזור פילדלפיה זינק בחודש פברואר ל-35.9, מדובר ברמה הגבוה ביותר שנרשמה מאז ינואר 2004, המדד נמצא מעל קונצנזוס האנליסטים שעמד על רמה של 20.8.

שוק הדיור בארה"ב ממשיך להראות סימני קושי; רמת העיקולי בתים ממשיכה להיות גבוהה. 8.2% מבעלי הבתים פיגרו בתשלומי המשכנתאות ברבעון הרביעי של 2010, כך עולה מנתוני איגוד משכנתאות הבנקים.

גם רוביני עודד : "שוק המניות האמריקני ימשיך לעלות"

המסחר היום התנהל גם בהשפעות הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב, שפורסמו אמש, בהם העלה הפד את תחזית הצמיחה של ארה"ב לשנה זו ל-3.4%-3.9%, לעומת 3%-3.6% בתחזית הקודמת. בנוסף, בשנת 2012 צופה הפד צמיחה של 3.5%-4.4% ואילו בשנת 2013 צפויה הצמיחה להסתכם ב-3.7%-4.6%. בבנק הפדרלי צופים גם ירידה באבטלה לרמה של 8.8%-9% השנה

"ההסכמה הכללית בפד היא שהמצב יותר טוב אך עדיין לא מספיק טוב, במיוחד בשוק העבודה", אמרה דנה ספורטה, אנליסטית בקרדיט סוויס.

נוריאל רוביני, מי שנודע כ"נביא הזעם" שחזה את משבר האשראי והזהיר חדשות לבקרים מפני מיתון כלכלי נוסף בארה"ב, משנה טון וסבור כי שוק המניות האמריקני ימשיך לעלות. אמש טען רוביני כי "מדדי המניות בארה"ב צפויים לעלות בחודשים הקרובים", וציין כי הסיבה לכך הם הדוחות הכספיים הטובים שצפויות להציג החברות.

עליות גם בגזרת הסחורות, החוזה על הנפט עלה ב-1.6% למחיר של 86.36 דולר לחבית. הזהב עלה היום לשיא חדש של 5 שבועות.

אפל בצל השמועות על מצבו של ג'ובס

טבע מרק, חברת התרופות הגרמנית, הודיעה היום כי היא מושכת את בקשתה לפיתוח תרופה לטרשת נפוצה. זאת אחרי שבקשתה נדחתה ע"י הרגולציה לתרופות באירופה.

מבין המניות הבולטות היום בשוק, נציין את מניית אפאצ'י , שפרסמה את דוחותיה לרבעון הרביעי של 2010. הרווח למניה הגיע ל-2.19 דולר למניה (רווח מתואם) למרות תחזיות אנליסטים ל-2.45 דולר, עם זאת מדובר בעלייה לעומת הרבעון המקביל ב-2009 אז הרווח למניה הגיע ל-1.96 דולר. הכנסות החברה עלו ב-34.4% לעומת הרבעון המקביל והגיעו ל-3.43 מיליארד דולר אך נפל לעומת הצפי להכנסות של 3.46 מיליארד דולר.

מניית אפל ריכזה עניין לאחר שצהובון הבריטי "הדיילי מייל" פרסם אמש כי למייסד אפל סטיב ג'ובס נותרו 6 שבועות בלבד לחיות. ג'ובס צולם כשהוא יוצא ממרכז רפואי בניו-יורק. ג'ובס, החולה בסרטן הלבלב, פרש לפני כחודש על פרישתו מניהול החברה מסיבות רפואיות.

עדיין במניות הטכנולוגיה, גוגל גם כן ריכזה עניין לאחר השיקה אתמול שירות אשר מאפשר למו"לים לשמור 90% מההכנסות ממנויים לתכניהם באמצעות מגוון מחשבים ומכשירי טלפון סלולרים, זאת יום לאחר שאפל השיקה מערכת דומה שמאפשרת למו"ל לשמור על רק 70% מההכנסות.

רשת המלונות העולמית האייט (סימול: H) פירסמה דוחותיה ועמדה בתחזיות האנליסטים לרווח של 7 סנט למניה. כמו כן, רשמה החברה עלייה של 3.3% הכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2009.

בתחום המשאבים הטבעיים Cliffs (סימול: CLF) זינקה במסחר המקדים ב-11% יום לאחר שהחברה דיווחה שהרווח נקי שלה לרבעון הרביעי של 2010 עלה ל-384 מיליון דולר או 2.82 דולר למניה לעומת 108.2 מיליון דולר או 82 סנט למניה ברבעון המקביל.