אחרי 5 ימי עליות: הבורסות באירופה מאבדות גובה

המסחר מתנהל על רקע ועידת ה-G20 המתקיימת בסוף השבוע בפריז ■ מניות הכריה בולטות בירידות ■ המכירות הקמעונאיות בבריטניה עלו 1.9% בינואר ■ באסיה - מגמה מעורבת

לאחר 5 ימים רצופים בהם הבורסות ביבשת האירופית התחזקו, כבש היום (ו') האדום את המסכים כאשר ביום המסחר האחרון לשבוע זה יורדים המדדים המובילים בבורסות אירופה בשיעור של עד 0.5% בהובלת מדד הפוטסי הבריטי.

מניות הכרייה בולטות בהיחלשותן כשגם מניות ענף הרכב מרכזות עניין. הירידה נרשמת על אף נתון מאקרו חיובי ומעודד באנגליה שהצביע על עלייה מרשימה של 1.9% במכירות הקמעונאיות שם בחודש ינואר לעומת צפי מוקדם של 0.6% בלבד ולאחר ירידה של 1.4% בחודש דצמבר האחרון.

המסחר ביבשת מתנהל על רקע ועידת ה-G20 בפריז היום ומחר בה דנים שרי האוצר של הכלכלות המרכזיות בסוגיות שונות ובראשן בעיות הקשורות למאזן המסחר בין המדינות וסוגיות מוניטריות שונות הקשורות למידת ההתערבות של המדינות בשערי החליפין בזירת המט"ח.

עניין רב מרכזת שאלת האינפלציה על רקע אינדיקטורים שונים בנושא זה שפורסמו לאחרונה ובראשם האינפלציה בארה"ב שעלצה מעל לתחזיות השבוע וכן מדד יוקר המחיה באירופה שהמריא לשיא של שנתיים בערכו. כל אלה נרשמים שעה שבעולם הערבי נמשך גל ההפגנות המערער את יציבות המשטרים, בין היתר גם כן על רקע תחושת מחסור ועליית מחירי המזון במדינות אלה.

מוקדם יותר היום ננעל באסיה המסחר במגמה מעורבת כאשר הבורסה של טאייוון המריאה וכמוה גם מדד האנג סאנג שהתחזק בשיעור משמעותי.

מנגד, הבורסה של שנחאי איבדה כאחוז במדד המוביל במסגרת מימוש לאחר 7 ימים של עליות שערים שם.