תוכנית: צה"ל יגן על תגליות הגז בים בעלות של 200 מיליון שקל

"ידיעות אחרונות": מפקדת חיל הים בצה"ל תגבש את התוכנית עד סוף החודש, ועלותה נאמדת ב-150-200 מיליון שקל

צה"ל מגבש בימים אלה תוכנית להגנה על תגליות הגז במעמקי הים, מול חופי ישראל, נוכח איומי חיזבאללה בחודשים האחרונים ובשל החשש ממתקפות טרור על ידי ארגונים שונים. כך מדווח היום (א') העיתון "ידיעות אחרונות". כזכור, בחודשים האחרונים תבעו גורמים בלבנון בעלות על תגלית "תמר" וטענו כי היא נמצאת בטריטוריה הימית של לבנון, כאשר גם גורמים בחיזבאללה ניצלו את ההזדמנות כדי להתנגח בישראל בנושא זה.

לפי הדיווח, מפקדת חיל הים בצה"ל תגבש את התוכנית עד סוף החודש ועלותה נאמדת ב-150-200 מיליון שקל. התוכנית תוגש למטכ"ל בצה"ל ובסופו של דבר תגיע לאישור הממשלה.

במסגרת התוכנית, צה"ל יגן לא רק על תגליות קיימות (קרי "תמר" ו"לוויתן") אלא גם על שטחי זיכיונות נוספים שם עשוי להתגלות גז, אשר שטחם הכולל גדול פי 1.5 משטח מדינת ישראל.

השטח בו נמצאות תגליות הגז הקיימות והפוטנציאליות הוגדר כבר כ"יעד אסטרטגי" כיוון שהתגליות אמורות לספק את צרכי האנרגיה של ישראל למשך עשרות שנים, כמו גם לייצוא גז לחו"ל, מה שיגדיל את הכנסות הממשלה בעתיד.

"זוהי משימה כבדה", אמר גורם צבאי בכיר ל"ידיעות אחרונות". "מבחינת צה"ל, מדובר למעשה בחזית נוספת". ההערכות הן כי צה"ל יצטרך לספק הגנה לאסדות הקידוח, ספינות, צנרת להובלת הגז ומתקני תשתיות נוספים.