ההמלצות החמות: השוק בשיא? קבלו 21 מניות לקנות היום

מנהל הכספים האמריקני ניקולס סאות'ויק לואיס מצא 21 מניות להן הוא צופה עתיד ורוד ■ המדדים לטענתו אמנם עומדים לפני תיקון, אך אפשר להרוויח מהמצב

המדדים המובילים בארה"ב רושמים עליות ב-3 השבועות האחרונים אך ברקע גוברים החששות לתיקון מטה. מנהל הכספים האמריקני ניקולס סאות'ויק לואיס, מסכים עם הטענה שהירידות צפויות להגיע, אך באותו הזמן, רואה לואיס הזדמנויות למניות מסויימות שנסחרות הרבה מתחת לשווי השוק שלהן. בבלוג שפרסם באתר "סיקינג אלפא" הוא כותב על מניות מומלצות שלדעתו יש להחזיק בתקופה זו. ואלה הן המניות:

1. לואיס צופה כי חברות הביטוח מסוימות יכולות להיות השקעה בטוחה, ביניהן נטורל ווסטרן לייף (National Western Life, סימול: NWLI), חברה לביטוח חיים אשר נותרה רווחית גם במשבר של 2008 ובכל זאת שווי המניה נמוך בכ-40% מערכה לפני המשבר. המוניטין של החברה ושיטות ניהול התיקים היציבה שלה יהוו יתרון בטווח הארוך.

2. חברת ביטוח נוספת לה צופה לואיס עתיד ורוד היא אספן אינשורנס (Aspen Insurance, סימול: AHL) החברה נסחרת בשווי הנמוך ב-33% מערכה בספרים החשבונאיים אך שמרה על תשואה להון של יותר מ-10% בשנה שעברה.

3. חברת המתכות USEC (סימול: USU) השקיעה 10 מיליארד דולר בפרויקט הגרעין של חברת פינקרטון אוהיו שלא מתקדם. עם זאת לחברה יש עדיין הון עצמי גדול של כ-50% משוויה בספרים החשבונאיים. כמו כן, יש יחס נמוך בין מחיר המניה למזומנים של החברה.

4. אליינס וואן (Alliance One, סימול: AOI), העוסקת הייצור ומכירה של מוצרי טבק, נסחרת ב-20% בפחות משוויה ובמקביל שווי השוק שלה ממשיך לעלות.

5. חברת ההובלה הימית גנקו (Genco סימול: GNK), שפועלת גם במזרח התיכון, הציגה תזרים מזומנים יציב בשנים האחרונות למרות תעריפי הספנות העולמיים.

6. חברה נוספת שיכולה להטיב מתאוששות תעריפי הספנות היא אקסלמריטיים (Excel Maritime סימול: EXM).

7. מניית חברת ההחזקות אבלון (Avalon Holdings סימול: AWX) נסחרת לפי שווי שוק של כרבע מהשווי המוחשי של נכסיה בספרים החשבונאיים, נכסים שעיקרם מגרשי גולף באוהיו. לחברה החזקות נדל"ן שמהוות ביטחונות כדי לתמוך במניה.

8. לסקטור האנרגיה גם כן יש נוכחות ברשימה של לואיס, כמו למשל ג'ה סולר (JA Solar סימול: JASO), חברת סולר סינית עליה ממליץ לואיס להשקיע אך להשתמש באסטרטגיית Covered Call, משמע לקנות את המניה ולמכור אופציית CALL עליה. לפי לואיס, בדרך זו ניתן לעשות רווח של 20%-30% גם אם המניה לא תעלה.

9. חברת משחקי המחשב, ספרים מוזלים מכירת והשכרת DVD וכו', הסטינגס (Hastings סימול: HAST), היא חברה טובה בתעשייה פחות טובה. "כל התעשייה הזאת לאחרונה לא מצליחה במיוחד בוול סטריט, אך לואיס רואה פוטנציאל במניה ומציין גם שהיא נסחרת לפי שווי שוק הנמוך ב-50% משווי הנכסים שלה בספרים החשבונאיים.

10. ענקית הטכנולוגיה סיסקו מערכות פירסמה דוחות כספיים לא טובים לרבעון הרביעי של 2010, בעקבותיהם איבדה המניה 20% מערכה. עם זאת, מכפיל הרווח העתידי של החברה הוא 10, נמוך ביחס לחברות אחרות בתחום, דבר שיביא את החברה לרכז עניין בשנה הקרובה.

11. גם המכפיל העתידי של אינטל נמוך יחסית לתחום ועומד על 9, כלומר היחס בין שווי השוק של אינטל לרווח החזוי לה על ידי האנליסטים בשנה הקרובה עומד על 9 בלבד. לטענתו של לואיס, השילוב בין החיפוש המתמיד אחר חדשנות בוול סטריט והרצון להשקעות ספקולנטיות השאירו את אינטל מתחת לרדר.

12. בסט ביי גם כן מופיעה ברשימה של לואיס. לטענתו, אמנם מניה זו לא זולה כמו Hastings אך מכפיל הרווח שלה נמוך והתמחור שלה נמוך לעומת הפוטנציאל של המניה.

13. אינגרם מיקרו (Ingram Micro סימול: IM) היא מניה "זולה מדי מכדי להתעלם ממנה", כותב לואיס ומציין שמכפיל הרווח העתידי שלה עומד על 8 בלבד. החברה מפיצה מוצרי טכנולוגיות מידע ופתרונות לבעיות מסביב לעולם.

14. Mosaic היא בין החברות האחרונות שמתעסקת עם אשלג טהור. אם ימשיך המחסור בדשן, חברת מוזאיק יכולה להיות "גן עדן של מניות כבר ב-2011", לפי לואיס.

15. ל-Humana יש מונופול וירטואלי בכל הקשור לטיפול רפואי. בעקבות הרפורמת הבריאות בארה"ב המניה נפגעה אך לטווח הקצר בלבד. בסופו של דבר לא תהיה ברירה אלא להישתמש בשירותי Humana.

16. חברת טלפוניקה (Telefonica, סימול: TEF) מספקת שירותי תקשורת בעיקר בספרד. טלפוניקה אמנם שומרת את הרווחים קרוב אך לפי מחקר שערכה חברת Thornburg שהחזיקה בחברה, יש לטלפוניקה פוטנציאל צמיחה גדול בשווקים המתפתחים.

17. טוטאל הצרפתית היא מניה זרה וזולה שמחלקת דיבידנדים באופן קבוע. מדובר במניה שלדעתו של לואיס לא מוערכת מספיק.

18. אוצרות הטבע תופסים מקום של כבוד ברשימה של לואיס. וולקו אנרגיה (Vaalco Energy סימול: EGY) היא חברה אמריקנית שמפעילה בארות נפט במערב אפריקה. לחברה אין תזרים מזומנים טוב ולכן לואיס ממליץ להשקיע בחברה כשמחירי הנפט עולים או שהדולר נחלש.

19. בנוסף, Freeport העוסקת בכרייה, חיפוש, וייצור של מינרלים. לחברה 4 מיליארד ליברה של זהב ונחושת ששווים יותר מכל שווי השוק של החברה, כך שיש לה "רשת ביטחון" ואף רווחים יציבים.

20. Sprint היא כרגע החברה הזולה ביותר שמעניקה שירותים לטלפונים סלולריים, מדובר בסקטור מתפתח לכן המניה צפויה לעלות.

21. קוינסטאר (Coinstar סימול: CSTR) מכפיל הרווח של החברה נמוך יחסית אך היא מספקת פיתרון טכנולוגי טוב לא פחות ממתחרתה נטפליקס היקרה ממנה.