ביו ויו: תספק מערכות סריקה לבי"ח בארה"ב ב-1.7 מ' ש'

החברה קיבלה הזמנה ל-3 מערכות סריקה נוספות של החברה עבור מכון המחקר לסרטן של בית החולים מסצ'וסטס ג'נרל

חברת ביו ויו , העוסקת במחקר ופיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מערכות ממוחשבות לזיהוי תאים חריגים במגוון תחומים ובפיתוח בדיקות חדשות לגילוי סרטן, מדווחת כי קיבלה הזמנה ל-3 מערכות סריקה נוספות של החברה עבור מכון המחקר לסרטן של בית החולים מסצ'וסטס ג'נרל (MGH), בסכום כולל של כ-1.7 מליון שקל.

מערכות אלו יותקנו בשלושה ממרכזי מחקר הסרטן הבולטים בארה"ב כחלק מהשלב הבא בפיתוח אפליקציית ה-(Circulating Tumor Cells) ב-MGH. המערכות יותקנו במרכז לחקר הסרטן של MD Anderson ובתי החולים Sloane Kettering ו- Dana Farber.

מחקרים חדשים שערכו רופאים בכירים בארה"ב הביאו לפריצת דרך בחקר הסרטן. ממחקרים אלו עולה כי באמצעות בדיקה הדומה לבדיקת דם תהיה אפשרות לגלות תאים סרטניים בודדים במחזור הדם. המשמעות היא פריצת דרך בהתאמת הטיפולים האישיים לחולה ובסיוע לפיתוח תרופות חדשות בתחום הסרטן.

מערכות הסריקה של ביו-ויו מהוות כלי עבודה מרכזי במחקרים אלו ובחברה מעריכים כי התקדמות נוספת במחקר עשויה להוביל לגידול במכירות מערכות הסריקה. באמצעות מערכת הסריקה של ביו-ויו ניתן לזהות את התאים ולהפריד בין תאים סרטניים אמיתיים ובין תאים אחרים בצורה אוטומטית. כאשר מדובר בכמות של מיליארדי תאי דם (כמות תאי הדם הנלקחת בדגימת דם), הצורך בסריקה וזיהוי אוטומטיים הכרחי.

זיהוי התאים הסרטניים מבוסס על אלגוריתמים להפרדה וזיהוי צורות וצבעים , שפותח בשיתוף פעולה בין מהנדסי החברה והחוקרים מ-MGH . היתרון הוא שלאחר הסריקה האוטומטית, החוקר נדרש לשבת רק מספר דקות מול מסך המחשב, על מנת לאשר את הזיהוי שהתקבל ממכשיר הסריקה.