"חברי הכנסת לא מבינים באינטרנט - לא צריך חקיקה מיוחדת"

נשיא איגוד האינטרנט הישראלי, רימון לוי, בכנס האינטרנט השנתי: "אני פחות מייחס את המהפך במצרים לאינטרנט - ברור שזה היה גורם חשוב, אבל לא בטוח שהוא היה המרכזי"

"יש הרבה מאוד חברי כנסת שלהוטים להגיש הצעות חוק הנוגעות לאינטרנט, ורבים מהם לא מבינים בנושא. אנשים שלא מבינים באינטרנט סבורים שיש פה תופעה שמצריכה חקיקה מיוחדת, אבל ברוב המקרים החקיקה הקיימת ניתנת ליישום גם באינטרנט. רק במקרים חריגים יש צורך בחקיקה". כך אמר רימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי, בכנס האינטרנט השנתי שנפתח היום (ב').

בדבריו התייחס לוי גם לתפקידה של רשת האינטרנט במהפכה במצרים. "אני פחות מייחס את המהפך במצרים לאינטרנט - ברור שזה היה גורם חשוב, אבל לא בטוח שהוא היה המרכזי". לוי הוסיף כי "ראינו גם שממשלות יכולות לסגור את האינטרנט לכמה ימים".

לוי סבור כי גם המעבר מעולם "וובי" לעולם של אפליקציות הוא סממן נוסף ל"סגירה" של האינטרנט, לצד מגמות של לוקליזציה של האינטרנט. "לוקליזציה עלולה בקלות להביא אותנו לבלקניזציה - פיצול רשת האינטרנט לרשתות רבות. האיגוד, לעומת זאת, פועל לכיוון של אינטרנט פתוח וגלובלי ששם את המשתמש במרכז. זו הדרך היחידה שתאפשר לאינטרנט להמשיך ולתפקד גם כפלפטפורמה של חדשנות".

בנוסף, לוי התייחס למיזם של איגוד האינטרנט הישראלי, שמעודד חברות לרשום שמות מתחם בעברית (עם סיומת il), וסיפר כי בשעתיים הראשונות נרשמו כ-20 אלף שמות מתחם (דומיינים) בעברית, ובכל יום נרשמים כמה מאות דומיינים חדשים.

עוד אמר לוי כי בכוונת האיגוד להעלות לאוויר מאגר של נתוני האינטרנט הישראלי, שיעלה בימים הקרובים ויהיה זמין לכל קהילת האינטרנט בחינם.