"רוב לקוחות הסלולר בישראל ישלמו השנה יותר כסף"

ערן יעקובי, סמנכ"ל מחקר בדש ברוקראז': "חברות הסלולר יעמדו במטרה שהציבו לעצמן - לא לרדת ברמת הרווחים, וחלק נכבד יותר מתשלומי הלקוחות יירד לשורה התחתונה"

"רוב לקוחות הסלולר בישראל ישלמו השנה יותר כסף", כך אומר ערן יעקובי, סמנכ"ל מחקר בדש ברוקראז', בסקירה עדכנית שפירסם היום על חברות הסלולר. להערכתו, החברות יעמדו במטרה שהציבו לעצמן - לא לרדת ברמת הרווחים בשנה הקרובה, וחלק נכבד יותר מתשלומי הלקוחות יירד לשורה התחתונה של חברות הסלולר.

לדברי יעקובי, "נכון לעכשיו אין ירידת מחירים גורפת אצל חברות הסלולר. הן עובדות במרץ בגזרות שונות על מנת למזער פגיעה ברווחים בשנים הקרובות, כתוצאה מהפחתת דמי הקישוריות כולל הגבהת חסמי הכניסה לענף. כ-85% מהצרכנים הפרטיים וכנראה 100% משלמים מחירי קבוע. החברות אף העלו מחירים לחלק מהמנויים בעת האחרונה, מחירי ה-SMS לא ירדו (פרט למבצע האחרון של מירס), וחבילות ללא התחייבות למפעיל הרבה יותר יקרות. החשבונות יירדו רק לצרכנים שבאמת יעברו לחייג מהנייח לנייד ולא בהרבה, ולאלה המשלמים מראש - והם מעטים מבין לקוחות הסלולר".

חברת פרטנר היא הסנונית הראשונה מבין מפעילות הסלולר בישראל לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולכל 2010 - ביום ד' הקרוב. יעקובי מעריך כי הרבעון הרביעי אמור להציג שיפור משמעותי לעומת המקביל הודות לצעדי ההתייעלות בפרטנר ולמכירת מכשירים מתקדמים והקטנת הסבסוד.

הוא צופה כי הרווח הנקי של פרטנר, וכתוצאה מכך הדיבידנד הרבעוני וגם תזרים המזומנים הפנוי, יעמדו על כ-300 מיליון שקל. עם זאת, לעומת הרבעון השלישי, הרבעון הרביעי בדרך-כלל חלש עונתית ומאופיין בהוצאות תפעול גבוהות יותר הקשורות בדחיית הוצאות ותשלומי בונוסים.

בדש מאמינים כי תשואת הדיבידנד הרבעונית בפרטנר תעמוד על כ-2.8%. יעקובי ממליץ על החברה ב"תשואת שוק" במחיר יעד של 77 שקל למניה - פרמיה של כ-10% על מחיר הפתיחה של המניה בבורסה בתל-אביב היום.

לדברי יעקובי, פרטנר נסחרת בכ-10% מתחת לשווייה הכלכלי המתואם דיבידנד - כלומר צפויה תשואה של כ-20% בשנה הקרובה.