רשת האקססורייז אודם סוגרת סניפים ובוחנת המשך פעילות

מקורב לרשת: "כל הפדיון ירד והרווחיות נשחקה - בזמן ששכר הדירה ושכר העבודה עולים"

התחרות הקשה בשוק אביזרי האופנה נותנת את אותותיה גם על רשת אודם. לפני כשבועיים סגרה הרשת את הסניף בסינמה סיטי בראשון-לציון, לאחר שלפני כחצי שנה סגרה גם את הסניף בקניון עזריאלי בתל-אביב.

בעבר הפעילה הרשת סניפים גם בקריון, בקניון רנננים, בקניון איילון וברחוב יפו בירושלים, סניפים שנסגרו אף הם.

כיום יש לרשת סניפים ברחוב שנקין בתל-אביב, בקניון מלחה, בטיילת באילת ובקניון מודיעין, והרשת שוקלת בימים אלה את המשך הפעלתם.

אודם היא רשת לאביזרי אופנה שמציעה קו מוצרים במחירים זולים במיוחד, דבר המקשה עליה לייצר סל קנייה גדול. הרשת החלה את פעילותה לפני כעשור עם פתיחת חנות קטנה ברחוב קינג ג'ורג בתל-אביב. בהמשך התפרסה הרשת ואף פתחה סניפים בקניונים מובילים.

לדברי מקורבים לרשת, בימים אלה נבחנת מתכונת הפעילות להמשך, כאשר ייתכן כי הסניפים הקיימים יסגרו אף הם. עם זאת, הרשת תבחן אפשרות לפתיחת סניפים במקומות זולים יותר מבחינת השכירות.

לדברי מקורב לרשת, "המכירות הם לא מה שהיה פעם. כל הפדיון ירד, הכול נהיה יותר גרוע, הרווחיות נשחקה בזמן ששכר הדירה עולה ושכר עבודה עולה. קשה לייצר מחזור מכירות פר מטר כמו שהיה בעבר. הקניינות נהיית יותר קשה ומורכבת, כי ההיצע גדול, והקהל תנודתי ועצבני. פעם היה אפשר לקנות מלאי ולגלגל תוך 4 חודשים, היום אתה צריך כל הזמן לחדש, ומכל זה יוצא שהמספרים לא מעניינים ולא מייצרים מספיק רווח לאנרגיות שהעסק דורש".

עוד אומר המקורב: "שכר הדירה עולה כל הזמן, ומי שלא יכול לייצר מחזור או שהוא רשת מספיק גדולה כדי לספוג חנויות מפסידות - אז הוא מתקשה ומגיע למסקנה שזה לא שווה לו".