יו"ר קרן המטבע רומז על כוונה להתמודד על נשיאות צרפת

רעייתו של שטראוס-קאהן מתנגדת להמשך כהונתו בקרן ■ עזיבת התפקיד - תנאי לכניסה לפוליטיקה ■ צריך להחליט עד הקיץ אם ירוץ כמועמד סוציאליסטי בבחירות לנשיאות במאי 2012

דומיניק שטראוס-קאהן, מנהל קרן המטבע הבינלאומית, אומר שהתנגדותה של רעייתו לתקופת כהונה שנייה חשובה לו - על רקע הספקולציה שהוא ינסה להתמודד על נשיאות צרפת בשנה הבאה.

אן סינקלייר, הרעיה, אמרה בתחילת החודש שהיא אינה מעוניינת שבעלה ימשיך לכהונה נוספת כמנהל קרן המטבע בוושינגטון. נטישת קרן המטבע היא תנאי מוקדם לכניסתו מחדש של שטראוס-קאהן לפוליטיקה בצרפת, ולריצה כמועמד סוציאליסטי בבחירות לנשיאות במאי 2012. הוא יצטרך להחליט על כך עד אמצע הקיץ הקרוב.

"אנחנו מדברים על דברים", אמר שטראוס-קאהן אמש בערוץ הטלוויזיה פראנס-2. "מה שהיא אומרת חשוב לי מאוד. כשהחלטתי להגיע לוושינגטון, זו הייתה גם החלטה שלה. אנחנו מדברים על העתיד, והדעה שלה תהיה חשובה".

שטראוס-קאהן, לשעבר שר האוצר הצרפתי, הגיע לביקור בפריז לכנס שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של מדינות 20G, וקיים מסיבת עיתונאים שבה הדגיש את דאגתו ל"אדם מן הרחוב". דבריו התאימו יותר לבוחרים בצרפת, והוא לא הרבה להתייחס להודעה המשותפת שפורסמה בתום דיוני 20G.

"שטראוס-קאהן השיג שתי מטרות בביקורו", אמר ז'ראר גרינברג, פרופסור במכון למדע המדינה בפריז. "הוא וידא שאיש לא מטיל ספק בכך שהוא יהיה מועמד במירוץ לנשיאות בשנת 2012 בלי לומר זאת. והוא הבהיר מעל לכל ספק שהוא איש השמאל, סוציאליסט אמיתי".

האתגר של סרקוזי

DSK, כפי שהוא מכונה בצרפת, יוכל להיות בגיל 61 האתגר הגדול ביותר שיעמוד בפני הנשיא ניקולא סרקוזי בן ה-56, לפי סקרי דעת קהל.

סקר של מכון CSA שנערך עבור השבועון "מאריאן" הראה ששטראוס-קאהן יביס את סרקוזי בסיבוב השני של הבחירות ברוב של 61% מול 39%. סקר אחר בעיתון "ליברסיון" הראה ששיעור התמיכה בסרקוזי צנח החודש מ-34% ל-30%, הנמוך ביותר מאז תחילת נשיאותו ב-2007.

סרקוזי בחר את שטראוס-קאהן למנהל קרן המטבע בנובמבר 2007, וכהונתו הנוכחית תסתיים באוקטובר 2012.