עובדים סינים לאפל: מסכי האייפון והאייפד מרעילים אותנו

עובדים במפעל הסיני המייצר את מסכי הטאץ' של אפל: אנו סובלים מבעיות בריאותיות חמורות - רגליים נפוחות, אובדן תחושה פתאומי בידיים, עייפות ועוד

עובדים סינים המועסקים במפעל של חברת אפל אשר מייצרים את מסכי המגע (touch screens) למכשירי האייפון והאייפד התלוננו בפני החברה בגין בעיות בריאותיות שהתגלו אצלם לאחר שהורעלו עקב השימוש בחומרים כימיים לייצור המסכים. כך מדווחת היום (ג') סוכנות רויטרס.

ווינטק (Wintek), החברה הטייוואנית המחזיקה במפעל הסיני בו מיוצרים מסכי הטאץ' של אפל, מסרה כי אכן נעשה שימוש בחומר הכימי הקסאן (hexyl hydride) מחודש מאי 2008 ועד אוגוסט 2009, אך השימוש בו הופסק לאחר שנודע כי עובדים חלו.

"החומר הזה הורג", נכתב במכתב ששלחו 5 עובדים סינים למנכ"ל אפל סטיב ג'ובס. "בחודשים בהם נעשה שימוש בחומר המסוכן, רווחי אפל תפחו בעשרות מיליוני דולרים מדי חודש על חשבון בריאותם וחייהם של עובדים סינים". אפל טרם הגיבה למכתב.

אין זו הפעם הראשונה שאפל עולה לכותרות עקב תנאי העסקה מחפירים בסין. בשנה שעברה היא ספגה ביקורת רבה לאחר שכתריסר עובדים סינים במפעל פוקסקון, בו מיוצרים האייפון והאייפד, התאבדו בשל תנאי העסקה ירודים. בסופו של דבר שכרם של העובדים הועלה בכ-25% ושופרו תנאי העסקתם.

"אני מקווה שאפל תעריך את העבודה שלנו ואת ההגינות שלנו; אני מקווה שהיא תתנצל", אמר לרויטרס אחד העובדים הסינים, בן 27.

העובדים מתלוננים על בעיות בריאותיות חמורות כתוצאה מההרעלות, כגון רגליים נפוחות, אובדן תחושה פתאומי בידיים, עייפות ועוד.