בשורה ל"תמר": יו"ר חח"י תומך בהכפלת הייצור מגז טבעי

יפתח רון טל אמר את הדברים בכנס אילת אילות ■ נתניהו על הרכבת לאילת: "תהווה אלטרנטיבה לתעלת סואץ"

בשורה לשותפות "תמר": יו"ר חברת החשמל יפתח רון טל תומך בהכפלת ייצור החשמל מהגז הטבעי, מה שעשוי להגדיל את הכנסות השותפויות במיליארדי שקלים בעתיד. רון טל אמר את הדברים בכנס אילת אילות.

בדברי ברכה שנשא בכנס רה"מ בנימין נתניהו, הוא דיבר בקצרה על הרכבת לאילת ואמר כי היא תחולל "מהפכה בנגב, וכי היא תהווה "אלטרנטיבה לתעלת סואץ".

"היקף ייצור החשמל בגז טבעי יכול להגיע לעד 80% מסך ייצור החשמל ובלבד שנשמור על היתירות האסטרטגית הנדרשת בעיקר בהולכה", אמר רון טל. מדובר בגישה שונה מזו של מנכ"ל החברה היוצא עמוס לסקר שהזהיר מפני הסתמכות יתירה על הגז הטבעי.

השימוש בגז טבעי לייצור חשמל מוגבל כיום ל-40% בהתאם לתקרה שקבעה הממשלה. הכפלת שיעור הייצור בגז טבעי תביא להגדלה ניכרת בכמות הגז שיספקו לחברת החשמל מפיקי הגז בראשות השותפים במאגר "תמר" - קבוצת דלק של יצחק תשובה ונובל אנרג'י.

צריכת הגז הנוכחית של חברת החשמל מגיעה ללמעלה מ-4 מיליארד מ"ק (BCM) בשנה והיא מסופקת על-ידי קבוצת ים תטיס של דלק ונובל אנרג'י ו-EMG, יבואנית הגז המצרי.
רון-טל הוסיף כי חברת החשמל תגדיל את צריכת הגז שלה, בין היתר על-ידי הסבת יחידות הייצור הפחמיות הישנות בתחנת הכוח בחדרה. בנוסף מתכוונת החברה להכניס ביומסה מעורבת בפחם בשיעור של עד 30% ביחידות הייצור הפחמיות.

משרד התשתיות הלאומיות ישנה את שמו למשרד האנרגיה, המים ואוצרות הטבע, כך הכריז היום (ג') שר התשתיות הלאומיות ד"ר עוזי לנדאו במושב הפתיחה של כנס אילת אילות הבינלאומי הרביעי לאנרגיה מתחדשת.

הכרזתו של לנדאו באה בתגובה לדברים שאמר בכנס המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום שהציע ללנדאו להחזיר את שמו המקורי של המשרד - משרד האנרגיה, "לאור חשיבותו הגוברת של הנושא".