קלינטון על לוב: "שפיכות הדמים אינה קבילה לחלוטין"

שרת החוץ של ארה"ב מכריזה שעל ממשלת לוב "מוטלת האחריות לכבד את הזכויות האוניברסליות של כל אזרחיה" ■ "כשיהיה לנו מידע רב יותר, ננקוט צעדים מתאימים"

בתגובה ראשונה על מאורעות הדמים בלוב אמרה הערב (ג') שרת החוץ של ארה"ב, הילארי קלינטון, כי "שפיכות הדמים הזו אינה קבילה לחלוטין". היא נמנעה מלקרוא להתתפטרות מועמר קדאפי.

בשיחה עם כתבים, הקפידה קלינטון לקרוא הצהרה בכתב, שלא כמנהגה, כדי לדבוק, ללא סטיה, בקו שאימץ הממשל כלפי כל התהפוכות הפוליטיות במזה"ת בשבועות שחלפו: מאמץ שלא להצטייר כמי שנוקט עמדה נגד המשטר הנוכחי. זאת, כדי לא לספק למשטר תואנה לצייר את המפגינים כבובות שמופעלות ע"י ידי וושינגטון.

"זו אחריותה של הממשלה בלוב לכבד את הזכויות האוניברסליות של העם הלובי", הכריזה קלינטון.

בתשובה לשאלה של כתב, עזבה קלינטון את הנוסח הכתוב ואמרה, כי "לוב היתה יעילה מאוד במאמציה לסגור עצמה מפני העולם, ואנו מנסים עתה לקבץ מידע רב ככל האפשר".

ברמז שממשל אובמה עשוי לשנות את עמדתו הזהירה, הכריזה קלינטון: "ככל שנבין יותר מה באמת מתרחש בלוב, ננקוט את הצעדים המתאימים שיעלו בקנה אחד עם המדיניות, הערכים והחוקים שלנו".

"המסר היום ברור וחד משמעי, מכל הקהילייה הבינלאומית. אין שום ערפול. לאף אחד אין ספק שהאלימות חייבת להיפסק ושעל ממשלת לוב מוטלת האחריות לכבד את הזכויות האוניברסליות של כל אזרחיה", אמרה קלינטון.