שחקני המעו"ף הפילו את הבורסה ב-1.6% בשעה

מחר פקיעת אופציות על המעו"ף ■ פרטנר פרסמה דוחות טובים - עלייה של 8.9% ברווח הנקי בשנת 2010 ■ השר לנדאו: "להשתחרר מהתלות בנפט הערבי ולעבור לאנרגיות חלופיות"

הבורסה בת"א נסחרת במגמה מעורבת במשך מרבית שעות היום. ואולם, כשעה לפני סיום המסחר עבר מדד המעו"ף לטריטוריה שלילית, כשהירידות הולכות ומתחזקות עד לסיום המסחר במקביל לחולשה בבורסות אירופה. נזכיר כי האופציות על מדד המעו"ף יפקעו מחר - עובדה שככל הנראה סייעה להפיל את ת"א 25 מתחת לרמת 1,300 נקודות. המחזור הסתכם בכ-1.92 מיליארד שקל.

אפקט לוב על השווקים הגלובליים נתן גם היום את אותותיו גם על הבורסה באחד-העם. שליט לוב, מועמר קדאפי, העלה את גובה הלהבות בלוב כאשר הודיע כי אין בכוונתו להתפטר ואף נקט בגישה קרבית כלפי המפגינים. מחיר הנפט המשיך היום לזנק ונסחר כעת במחיר של 96.4 דולר לחבית.

נראה כי הרגיעה בלוב והפסקת שפיכות הדמים במדינה רחוקה מאוד ולוב ניצבת בפני מלחמת אזרחים, מה שעלול להוסיף לטלטל את השווקים בעולם - בהתאם נרשמות ירידות שערים מתונות במרבית בורסות אסיה הבוקר. קדאפי נאם אתמול והודיע כבר בתחילת הנאום כי אין בכוונתו להתפטר.

שר התשתיות עוזי לנדאו קרא היום בכנס אילת-אילות לאנרגיה, להשתחרר מהתלות בנפט הערבי ולעבור לאנרגיות חלופיות, שכן התלות בנפט מממנת את הטרור האיסלאמי. "העולם המערבי סובל מהתמכרות קשה לנפט ועד שלא נקום ונעשה מעשה - נמשיך להיות מכורים. "בכל פעם שאנו שולפים את הארנק ומשלמים עבור הדלק - אנו מפרישים 20%-30% למדינות תומכות טרור. זה מקור כספי שממריץ את האיסלאם הרדיקלי ואת הטרור ומממן את אל-קאעידה וחיזבאללה וממריץ את פרויקט הגרעין של איראן", אמר לנדאו.

עוד באותו הכנס, הזהיר היום מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, שאול צמח, כי למהומות בלוב תהיה השפעה חזקה על מחירי הדלק בישראל.

דוחות טובים לפרטנר; מחזורי ענק ברציו

השותפות בקידוח "לוויתן" רציו סגרה עוד יום תנודתי מאוד במחזורי ענק, בהמשך לזינוק של מעל 10% אתמול. בברקליס נותרים היום שוריים לגבי רציו "הפוטנציאל של קידוח 'לוויתן' לא מתומחר ברציו", מעריכים. האנליסט קפלן מעריך כי רציו נסחרת כעת במחיר שמשקף רק את ערך הגז ב"לוויתן". המחיר, מציין קפלן, מתעלם לחלוטין מפוטנציאל הנפט במאגר והשתתפות ערה של השותפות ב"לוויתן" ביצוא הנפט.

פרטנר פרסמה הבוקר דוחות לרבעון הרביעי, החברה רשמה עלייה של 8.9% ברווח הנקי בשנת 2010 בהשוואה לשנת 2009 וחתמה את השנה עם רווח נקי של 1.2 מיליארד שקל. ברבעון הרביעי לבדו, רשמה החברה רווח נקי של 304 מיליון שקל- עלייה בשיעור צנוע יותר של 3.4%. סך ההכנסות בשנת 2010 הגיע ל-6.7 מיליארד שקל - עלייה של קרוב ל-10%.

מנית חברת התעופה הלאומית, אל על הגיבה גם היום לעלייה החדה במחיר הנפט לאחר שאתמול הגיבה במימושים. אל על חשופה להשפעה ישירה מעליית מחיר הנפט אשר משפיע באופן ישיר על מחירו של הדלק הסילוני.

נציין כי מניות הדשנים בכלל ופוטאש בפרט רשמו ירידות שערים חדות בוול סטריט אמש על רקע צניחות במחירי הסחורות החקלאיות, כיל מושפעת גם כן מהירידה במחירי הסחורות החקלאיות.

כלל עסקי ביטוח ריכזה עניין לאחר שנודע כי הקבוצה חשופה לרעידת האדמה הקשה בעוצמה 6.3 בסולם ריכטר שפקדה אתמול את ניו זילנד. מוקדם עדיין להעריך את גובה הנזק שהקבוצה תידרש לשלם באמצעות סינדיקט הביטוח ברודגייט שבבעלותה, אך מדובר בנזק המתווסף כנראה לשנה בעייתית של חברת הביטוח האנגלית שבבעלות קבוצת הביטוח של קבוצת אי.די.בי. של נוחי דנקנר.

אמפל ריכזה עניין לאחר דיווחים על התפטרותו של נשיא חברת הגז EMG, מוחמד איברהים טווילה, לאור ההפיכה במצרים. טווילה מוכר במצרים בעקבות עסקת הגז השנויה במחלוקת עם ישראל. טווילה עצמו הכחיש יותר מאוחר את הדיווחים ואמר שמדובר בשמועות לא מבוססות. נזכיר כי יוסי מימן שולט בכ-20.5% מ-EMG באמצעות שתי החברות שבשליטתו, אמפל ומרחב.

שותפויות הקידוח "לוויתן" אבנר ,דלק קידוחים , רציו, הוסיפו אף הן לרכז עניין לאחר הפרסום אתמול ב"גלובס" כי אסדת הקידוח Pride North America הגיעה ביום ב' לישראל ותחל בקרוב בקידוח השכבות העמוקות במבנה, שבהן עשוי להימצא נפט. ה-Pride צפויה להחליף את האסדה הנוכחית, ה-Sedco Express. נזכיר כי השוק עצמו דרוך מאוד לתוצאות הנפט במאגר, שאמורות להתפרסם עד סוף חודש מארס על ידי השותפה האמריקנית, נובל אנרג'י.

[לאתר האג"ח][לאתר המעו"ף]