לקוח פלאפון: חויבתי מעבר למה שהובטח ע"י סוכן המכירות

לטענת ה‎לקוח, סוכן מכירות של פלאפון החתים אותו על עסקה - אך החשבון החודשי היה גבוה יותר ממה סוכם עמו

חתימת עסקה עם סוכן מכירות של חברה היא לעתים קרובות מתכון לאכזבה, בשל פער בין הבטחות הסוכן לבין החיובים בשטח, כשהחברות מרשות לעצמן להתנער ביתר קלות מהתחייבויותיהם של הסוכנים (במיוחד אם הם לא עובדים יותר עם החברה).

הנה למשל סיפורו של מ': בנובמבר הוא הצטרף לפלאפון בעקבות פנייתו האישית של סוכן מכירות שנחת בפתח ביתו. באדיבות אין קץ שכנע אותו הסוכן להצטרף למסלול הכולל מכשיר, 350 דקות שיחה לכל הרשתות ו-250 הודעות SMS, במחיר כולל של 130 שקל לאחר זיכויים והטבות (199 שקל לחבילה, פחות 50 שקל הנחת זמן אוויר, פחות 20 שקל הטבת ניוד לרשת). אם ידבר מעל 400 דקות בחודש, הובטח לו, תוגדל הטבת החריגה ל-60 שקל.

בפועל, גילה מ' למורת-רוחו כי הוא מחויב בכל חודש ב-57 שקל נוספים בחיוב נפרד - שעליהם לטענתו לא דובר, לא נחתם, ואף אינו מקבל חשבונית, וכי הזיכוי נמוך משהובטח.

כשפנה מ' ישירות לסוכן, הסביר לו זה כי אינו בקיא בפרטים והפנה אותו לשירות הלקוחות. כעבור שתי המתנות ממושכות על הקו ביקש לקבל לידיו העתק של החוזה - אך המסמך שנשלח אליו נשא תאריך מאוחר בשבוע ממועד הפגישה הביתית, כשבמקום חתימתו מופיע לטענתו שרבוט חסר פשר. כעת הוא מבקש לבטל כל התחייבות לחברה.

פלאפון: הלקוח טועה

בפלאפון לא מתרגשים ומתעקשים כי הלקוח הוא הטועה: "מבדיקה שערכה חברתנו", נמסר בעקבות פניית "גלובס", "עולה כי כל פרטי התוכנית הוסברו במעמד העסקה כשורה, והם תואמים את הסכמי ההתקשרות עליהם חתם הלקוח. בעקבות פנייתו, הוסברו לו שוב תנאי העסקה ומהות התשלום הנוסף, שנבע מחריגה מחבילת הדקות שאליה ביקש להצטרף.

"המסמך שנשלח ללקוח הינו מסמך פנימי ואינו אסמכתא לעסקה שבוצעה עמו. הסכמי ההתקשרות עם חתימתו נשלחו אליו בשנית".