לאחר חודש שהייתה סגורה: הבורסה המצרית תיפתח מחר

מנהל השקעות בכיר בקהיר: "הבורסה הייתה צריכה להיפתח הרבה קודם"

הבורסה המצרית, שהייתה סגורה במשך חודש בעקבות ההתקוממות העממית שהדיחה את הנשיא חוסני מובארק, תחדש את פעילותה מחר (ג'), בעוד התסיסה בלוב השכנה מפילה את המניות באזור.

מדד TASI הסעודי נפל אתמול ב-5% לרמה הנמוכה ביותר מאז ה-6 ביוני, בשל החששות שהאמרת מחירי הנפט כתוצאה מהאלימות בלוב עלולה לעכב את ההתאוששות הכלכלית העולמית. מדד בלומברג GCC 200 של חברות במפרץ הפרסי צנח ב-9% מאז ה-27 בינואר, היום האחרון שבו פעלה הבורסה המצרית.

"הבורסה הייתה צריכה להיפתח הרבה קודם", אמר וולא חאזם, סגן נשיא לניהול נכסים ב-HC סקיוריטיס אנד אינווסטמנט שפועלת מקהיר ומנהלת השקעות במניות מצריות בשווי כולל של 1 מיליארד דולר. "לנעול כסף של אנשים זה מאוד לא טוב. זה ייצור לחץ מכירות על הבורסה, בנוסף לזעזועים האזוריים ולהאטה הכלכלית".

רשות הפיקוח הפיננסי של מצרים הודיעה ב-19 בפברואר כי תגביל את התנודה היומית של מחיר מניה ל-10%, וכן תנמיך את דרישת הלימות ההון של חברות ברוקרים מ-10% ל-5% מההון, ותצמצם את שעות המסחר בבורסה מ-4 ל-3 שעות.

זיאד בהא אל-דין, יו"ר הרשות, התפטר אתמול. כך נאמר בהודעה שפרסמה הממשלה.

הצמיחה הואטה

ב-12 בפברואר אמר שר האוצר, סמיר רדוואן, שההתקוממות העממית עלולה להאט את הצמיחה הכלכלית בשנת הכספים הנוכחית לכ-4%, לעומת תחזית קודמת של 6%.

התסיסה הפוליטית הקפיצה את עלויות האשראי, והתשואה על אג"ח של משרד האוצר העפילה לרמה הגבוהה ביותר בשנתיים האחרונות. אתמול מכרה מצרים אג"ח ממשלתיות ל-91 ימים בשווי של 2 מיליארד לירה מצרית (340 מיליון דולר) ואג"ח ל-273 ימים בשווי כולל של 3 מיליארד לירה מצרית, במכירה פומבית שלא השיגה את יעד גיוס 3.5 מיליארד לירה מצרית.