מייספייס מקרטעת: מספר הגולשים ירד ב-36% ב-2010

לאחר שהחברה עברה גל פיטורים נרחב, כש-46% מכוח העבודה (500 איש) הלכו הביתה, דוח חדש של קומסקור מצביע על כך שלא רק העובדים עוזבים את הרשת החברתית

הרשת החברתית מייספייס ממשיכה לצלול: לאחר שהחברה עברה גל פיטורים נרחב, כש-46% מכוח העבודה (500 איש) הלכו הביתה, דוח חדש של קומסקור מצביע על כך שלא רק העובדים עוזבים - גם הגולשים ממשיכים לנטוש את החברה-הבת של תאגיד המדיה ניוז קורפ.

על-פי הדוח, מספר המבקרים במייספייס צנח בשנה האחרונה ב-36% ל-45 מיליון גולשים שונים בחודש ינואר האחרון, זאת בהשוואה ל-70 מיליון גולשים שונים בתקופה המקבילה אשתקד. בהתחשב בצמיחתה המתמשכת של פייסבוק, מגמת הירידה במספר הגולשים צפויה להמשיך ולרדת גם בחודשים הקרובים.

עדות ראשונה למצוקה התקבלה כבר ב-2009, כשפייסבוק הפכה באופן רשמי לרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם, ואילו מייספייס הלכה ואיבדה מהרלבנטיות שלה. מאז חוותה מייספייס מספר גלי פיטורים, ירידה בהכנסות וחילופי גברי תכופים, שהותירו את הספינה ללא כיוון.

הנתונים העגומים הללו לא נעלמו גם מעיניו של רופרט מרדוק, טייקון המדיה שהימר על מייספייס ב-2005 ושילם תמורת הרשת 580 מיליון דולר. מרדוק הביע בעבר את אי שביעות-רצונו ממצבה של מייספייס, אולם בחודש האחרון גוברות ההערכות כי מייספייס היא מועמדת טבעית למכירה, גם אם לא מאוד אטרקטיבית.

אם מייספייס תצליח להימכר, הרוכשת תקבל לידיה אתר אינטרנט מדמם, שנועד לתפקד רק ככינור שני לפייסבוק - אם בכלל.

מהדוח הפיננסי האחרון של ניוז קורפ עולה כי מייספייס הפסידה ברבעון האחרון של 2010 לא פחות מ-156 מיליון דולר. גם בסעיף הזה, המגמה היא לא לטובתה של מייספייס - מדובר בהפסד גדול יותר בהשוואה לרבעון האחרון של 2009 (אז הפסידה 125 מיליון דולר).

ההערכות הן כי תג המחיר של מייספייס ינוע סביב 50-100 מיליון דולר, וכי כ-20 חברות וגופי השקעות כבר הביעו התעניינות בחברה, בהן גם הרשת החברתית הסלולרית MocoSpace, שמחזיקה אף במרכז פיתוח בישראל.

אחת המועמדות הטבעיות לרכישה היא חברת האפליקציות החברתיות זינגה, שתלויה במידה רבה בפייסבוק, והייתה מעוניינת להקטין את הסיכון שלה עם פלטפורמה אחרת.

מייספייס
 מייספייס