"המשקיעים בדלק אינם מודעים לרווח מהחזקתה בנובל"

כלל פיננסים: דלק מחזיקה בכ-2.75% ממניות נובל ורק אתמול הרוויחה על הנייר כ-60 מיליון שקל ■ האנליסט ירון זר: הרווח המצטבר של דלק על ההחזקה בנובל מוערך בכ-300 מיליון שקל

בכלל פיננסים מפנים היום (ג') זרקור לקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה ולהחזקתה במניית Noble Energy, Inc . אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים, ירון זר מסביר כי עלייתה של נובל אנרג'י אתמול ב-3.9% למחיר שיא של כל הזמנים (92.66 דולר למניה) - היא לבדה מוסיפה כ-60 מיליון שקל לרווח הנקי של דלק. עוד מציין זר כי המלצתו למניית הקבוצה, כמו גם מחיר היעד, נמצאים בעדכון.

הקבוצה, נזכיר, הינה בעלת החזקה משמעותית במניות נובל, ומחזיקה נכון לסוף הרבעון השלישי של 2010 בכ-2.75% מהמניות בשווי מוערך אז של כ-1.326 מיליארד שקל. הזינוק אמש במניית נובל אנרג'י נובע מאישור הממשל האמריקני לשוב ולקדוח במימי מפרץ מקסיקו, לראשונה מאז דליפת הנפט הגדולה של BP באפריל אשתקד.

זר מציין כי רק בדוח השנתי של הקבוצה בסוף החודש השוק יידע אם חלק שינוי בהחזקות של דלק בנובל, אולם דלק הצהירה בזמנו כי יתכן שתעלה להחזקה של 4% במניות נובל.

באותה הנחה של אי שינוי החזקות, עומד שווי המניות על כ-1.617 מיליארד שקל כלומר רווח של כ-300 מיליון שקל. החזקה זו, למשל, גבוהה בכ-200 מיליון שקל משווי החזקת הקבוצה בדלק רכב.

זר מעריך כי יש לצרף החזקה זו למודל ה-NAV של דלק ומנגד להפחית נכס זה מתוך חוב המטה נטו שמפרסמת החברה. בדרך זו עולה כי משקלה של נובל מתוך ה-NAV של קבוצת דלק הינו גבוה בסביבות 8%-9%. "המשקיעים בקבוצת דלק אינם מודעים לרווח שצמח מהחזקתה בנובל אנרג'י", מסכם זר את עדכונו בעניינה של דלק.