שריה עופר, אחיינם של יולי וסמי, זוכה מרוב האישומים נגדו

עופר, שהועמד לדין בטענה כי ביצע הונאה בהיקף 30 מיליון שקל נגד רשויות המכס והמע"מ, הורשע יחד עם חברת ד.ג.ש שירותי דלק בסעיף בודד של אי-הגשת דוחות מע"מ במועד

בית משפט השלום בתל-אביב זיכה היום (ד') את שריה עופר, אחיינם של יולי וסמי עופר, מרוב האישומים בפרשה שבה הועמד לדין בטענה כי ביצע הונאה בהיקף של 30 מיליון שקל נגד רשויות המכס והמע"מ. עופר וחברת ד.ג.ש שירותי דלק שהייתה בבעלותו הורשעו בסעיף בודד של אי-הגשת דוחות מע"מ במועד.

בגין ליקויים טכניים של בית המשפט לא נמסרו היום הנימוקים להכרעת הדין, ולדברי השופט, חנן אפרתי, הם יימסרו בשבוע הבא.

שריה עופר ("יה יה הקטן") הוא בנו של מפקד משטרת תל-אביב לשעבר, ניצב דוד עופר ז"ל (אחיהם של יולי וסמי). בעבר הוא פיקד על סיירת שקד, והיה בעל השליטה בד.ג.ש שירותי דלק, שבבעלותה היו מספר תחנות דלק.

בכתב האישום, שהוגש כבר ב-2003 נגד עופר נגד החברות שהיו בבעלותו, עופר ד.ג.ש שירותי דלק ור.ע.ש אנרגיה ונגד איילה ארבילי, מנהלת החשבונות של ד.ג.ש, נטען כי הנאשמים ביצעו הונאה בהיקף של 30 מיליון שקל נגד רשויות המכס בהשתמטות מתשלומי בלו (המס המוטל על דלק) ומע"מ.

הם הואשמו בקשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במירמה, זיוף ושימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות. ארבילי זוכתה היום מכל האישומים נגדה.

בפברואר 2009 גזר בית המשפט 6 חודשי עבודות שירות, שנת מאסר על-תנאי וקנס בסך 20 אלף שקל על שריה עופר, שהורשע בעבירות של הפרת הוראה חוקית, הדחה בחקירה ושיבוש הליכי משפט שביצע במסגרת החקירה שניהל נגדו מע"מ.

עופר הורשע כי פעל בדרכים ובצורות שונות במטרה לשבש הליכי משפט ולהדיח למתן עדויות שקר, תוך שימוש באמצעים פסולים כמו איומים, הפחדה והצעה למתן טובת הנאה. בין היתר הוא הטעה את החוקרים ביחס לזהות של אדם שטען כי "עקץ" אותו.

באי-כוחם של עופר, ארבילי וחברת ד.ג.ש, עורכי הדין נתי שמחוני ויפעת מנור-נהרי, מסרו בעקבות החלטת הזיכוי כי בית המשפט ראוי לכל שבח על הכרעת דין צודקת ונכונה. "אנו סמוכים ובטוחים כי בית המשפט בחן היטב את הראיות שנפרשו בפניו והשכיל להגיע לתוצאה הראויה".

עוד מסרו עורכי הדין שמחוני ומנור כי הם מקווים שהמדינה תכבד את ההחלטה. "ובכך, בחלוף עשור, יבואו לקיצם ייסוריהם של שריה עופר ואיילה ארבילי, שזכו היום לאמונו של בית המשפט".