אפל חוגגת: מיקרוסופט תיכנס לעולם הטאבלטים באיחור רב

גולדמן זאקס: אפל תמכור 38 מיליון יחידות השנה - 70% מכלל הטאבלטים שיימכרו

55 מיליון יחידות. זהו מספר מחשבי הלוח (טאבלטים) שיופצו בשנת 2011 לפי ההערכות. הרבה? תלוי מאיזה כיוון מסתכלים. עבור שוק שלא היה קיים עד לפני הרבעון השני של 2010, אלו הם היקפים מדהימים - אולי חסרי תקדים. אך מצד שוק המחשוב כולו, ההיקף עדיין שולי. בסך הכול נמכרו ב-2010 למעלה מ-15 מיליון טאבלטים, כ-4% משוק המחשבים האישיים כולו (350 מיליון יחידות, בנטרול הטאבלטים).

התחזית ל-2011 היא הרבה יותר משמעותית. אם ייכנסו המספרים של הטאבלטים לחלק מהסטטיסטיקה של עולם המחשבים האישיים, הרי שהם יחזיקו 12% מהשוק הצפוי בשנה הקרובה.

על-פי הערכות גולדמן זאקס, אפל תמכור 38 מיליון יחידות השנה, 70% מכלל הטאבלטים שיימכרו. בברקליס מסתפקים ב-28 מיליון יחידות, אבל זה לא משנה את התמונה. עבר מן העולם העידן שבו מחשבים אישיים היו הממשק הבלעדי של האנושות לכוח המחשוב.

באופן סמלי, הפריצה של הטאבלטים לחיינו לא נגסה רק במרחב המחייה של המחשבים האישיים, אלא גם פגעה קשות בתדמית החברות שעמדו מאחורי המחשב האישי בשלושת העשורים האחרונים, ובעיקר מיקרוסופט ואינטל.

והנה, הערב (ד'), בעוד אפל תחגוג בהשתתפות של מאות מיליוני לקוחות פוטנציאליים את השקת הדגם השני של האייפד שלה, המוצר שכבר הדור הראשון שלו משנה את ההיסטוריה והעתיד של המחשוב האישי, מיקרוסופט לא קיימת שם בכלל. גם לא אינטל.

העידן שבו מיקרוסופט הובילה את המחשוב האישי הסתיים ב-2010. החברה היא עדיין ספינת הדגל של עולם המחשוב, אבל ככזו, סיבוב החרטום שלה הוא קשה וכמעט בלתי אפשרי.

גם היום נמצאת מיקרוסופט על כמעט 90% מהמחשבים האישיים בעולם, והאפליקציות שהיא מפתחת הן הפופולריות ביותר. יותר מכך, מערכת ההפעלה האחרונה, חלונות 7, שברה שיאי מכירות. אך כל זה לא מספיק.

החברה עדיין אינה משחקת בעולם החדש של הטאבלטים. ב-2011 ייכנסו לשוק מספר גרסאות של מחשבים כאלה שיריצו מערכות הפעלה מסוג חלונות 7 בגרסה ספציפית המיועדת למחשבי הלוח. יש הערכות כי החברה מחכה למערכת חלונות 8 שתושק ב-2012. כך או כך, אין מה לצפות לראות את הסביבה המוכרת של מיקרוסופט על מחשבי הלוח במשך השנה הקרובה.

מיקרוסופט עושה את המהלכים שלה מאחורי הקלעים, או יותר נכון מתחת לסף האפליקציות ומערכות ההפעלה. החיבור האסטרטגי עם חברת השבבים ARM שהוכרז בתערוכת CES בלאס וגאס לפני חודשיים הוא פריצת הדרך שעשויה לסחוב את ענקית התוכנה לדור הבא. זה כבר לא יהיה לצד אינטל, והתקני המחשוב כבר לא יהיו בצורה שאליה התרגלנו - אבל מיקרוסופט תהיה שם. אפילו שזה יהיה זמן ניכר אחרי כולן.