צפו: מדוע בשן לא ממליץ לקנות חב' נפט-גז עם מאגר אחד?

גיל בשן מ-IBI: "בתרחיש האופטימי - מניות הגז יכפילו את שוויין" ■ ערן יונגר ממגדל שוקי הון: "מחיר היעד לרציו - 58 אגורות למניה"

האנליסטים ערן יונגר ממגדל שוקי הון וגיל בשן מ-IBI ממליצים למשקיעים לשמור על החזקה של "משקל שוק" במרבית מניות הנפט והגז, כאשר בשן רומז כי יש להתרחק ממניות רציו וגבעות כיוון שעיקר נכסיהן מרוכז במאגר אחד. השניים אמרו את הדברים בראין לגלובס TV.

"בתרחיש הפסימי שבו אין נפט ב'לוויתן', שבו פרויקט הייצוא מתעכב, אולי אפילו לא יוצא אל הפועל בסופו של דבר, שכל תהליך ההקמה בתמר מתארך והעלויות בו יהיו מעבר למה שצופים - בתרחיש שכזה מניות עלולות לרדת בשיעורים של 10%-20% בקלות. לעומת זאת, התרחיש האופטימי של תגלית נפט מסחרית בליוויתן, שפרויקט ייצוא הגז מגיע לכדי מימוש כבר בעשור הקרוב, שהקמה בתמר עוברת חלק, כל זה יכול להביא לעליית שווי מאוד חדה, של אולי אפילו הכפלת שווי", אמר בשן.

בשן הוסיף כי "חשוב להתמקד בחברות שבהן יש פיזור נכסים ובהן התמחור היחסי הוא יותר נוח ואלו להערכתו חברות דלק אנרגיה וקבוצת דלק, ומומלץ להתרחק מחברות בהן אין פיזור נכסים וכל שוויין מתרכז בנכס או במאגר אחד ויחיד".

יונגר אמר כי "אני חושב שהפוזיציה כרגע להיות במשקל שוק במרבית המניות, כאשר כמובן ברגע שימצאו נפט - אם זה יקרה - המרוויחה הגדולה תהיה רציו ". יונגר מחזיק במחיר יעד של 58 אגורות למניית רציו, "כאשר בתוך זה אני משקלל את האופציה לנפט".