הימין הקיצוני החל בפעולות "יום הזעם" בירושלים ומודיעין

פעילי ימין ואנשי ההתיישבות החלו ב"יום הזעם" בתגובה לעימותים האלימים בחוות גלעד ■ בכניסה לירושלים הובערו צמיגים ונרשמו שיבושי תנועה כבדים ■ מאוחר יותר ניסו פעילים לחסום פסי רכבת במודיעין

פעילי ימין ואנשי ההתיישבות החלו הבוקר את פעולות המחאה במסגרת "יום הזעם" עליו הכריזו בתגובה לפינוי חוות גלעד והעימותים האלימים בתחילת השבוע.

קומץ מתפרעים הבעירו צמיגים בכביש מספר 1 בכניסה לירושלים וגרמו לשיבושי תנועה כבדים. אחרי דקות ארוכות הצליחו השוטרים לפנות את כל הצמיגים מהכביש והתנועה חזרה לקצב רגיל. גם בצומת לטרון ניסו הפעילים לעצור את התנועה, אולם כוח של משטרה הצליח להרחיק אותם מהמקום. זמן קצר לאחר מכן ניסו פעילי ימין לחסום את פסי הרכבת באזור מודיעין.

במהלך היום צפויים המתנחלים לחסום כבישים וצמתים מרכזיים בשטחים ואיימו גם להגיע למרכז ולהביע את המחאה גם שם. במקביל נערכים כוחות מג"ב גדולים למנוע ניסיונות הפרת סדר.

יצחק אהורוניביץ' השר לביטחון פנים, התייחס אתמול גם הוא למחלוקת סביב הכוח שהופעל בעת הפינוי והמשיך לטעון כי לא מדובר בכדורי גומי. במקביל נשמעו קריאות של חברי כנסת מהימין לפטר את שר הביטחון אהוד ברק, על רקע השימוש ב"כוח מופרז" לטענתם בפינוי.

אמש כינסו הכנסת מהימין מסיבת עיתונאים בה הפצועים מהעימותים הציגו לכלי התקשורת את תוצאות הכדורים שנורו לעברם והמשיכו לטעון כי מדובר בכדורי גומי, בהם נעשה שימוש בדרך כלל לפיזור הפגנות אלימות של פלסטינים.

מג"ב נערך במיוחד ל"יום הזעם"

מאות לוחמי משמר הגבול תרגלו שלשום במרכז הארץ, תרחישים שונים של חסימת צירים ופינוי מתנחלים. הכוחות נערכים לקראת "יום הזעם" עליו הכריזו פעילי הימין שמתכוונים להשבית את הכבישים באזור המרכז.

תרגיל הפינוי של משמר הגבול נקבע זה מכבר, אך הוא מקבל משמעות חדשה אחרי הפינוי האלים של חוות גלעד שהתרחש השבוע. את המפגינים מביימים ומשחקים שוטרים, חבריהם המתרגלים לא עושים להם הנחות כדי שיוכלו להיערך בהתאם.

כל שיטות הפינוי נבדקות, ובהן גם הפעלת גז וזאת כלקחים מפינוי חוות גלעד. "אנחנו נערכים בדיוק לאפשרויות של התרחישים האלה, וגם קיצוניים מעבר לזה", מסביר מפקד משמר הגבול מרכז נצ"מ מאיר דדון.

החייל הסרבן הודח ויישלח ל-30 ימי מחבוש

החייל שמעון וייזמן מחטיבת "כפיר", תושב חוות גלעד, הודיע לפני שלושה ימים כי הוא עורק מהצבא עד שיסיים לשקם את הריסות ביתו. פעילי הימין הקיצוני איתמר בן גביר וברוך מרזל כינסו מסיבת עיתונאים בה עמד וייזמן מול המצלמות והצהיר את הצהרתו.

אתמול נשפט וייזמן על ידי מפקד חטיבת "כפיר", לאחר שסירה להישפט על ידי מפקד הגדוד שלו. המפקד, אלוף משנה אורן אבמן, הרשיע אותו באי מילוי הוראות, גזר עליו 30 יום במחבוש והדיח אותו לצמיתות מהחטיבה.

תחנת רשת ב' של "קול ישראל" דיווחה כי חבריו של החייל טוענים כי זהו "מעשה נקמה" של צה"ל וכי "הצבא מרסק את האמון עם המתיישבים".