בורסות אירופה סגרו בירידות: אפי פיתוח עלתה ב-3.3%

החולשה בוול סטריט והדיווחים על עשרות הרוגים בלוב השפיעו על המסחר באירופה ■ מדד MSCI אסיה עלה השבוע ב-1.9%

בורסות אירופה סיימו יום תנודתי (ו') בירידות שערים. החולשה בוול סטריט והדיווחים על עשרות הרוגים בלוב השפיעו על המסחר באירופה. יום המסחר נפתח בעליות אולם בשעתיים האחרונות של המסחר עברו המדדים המובילים לטריטוריה שלילית.

נגיד הבנק המרכזי האירופי, ז'אן קלוד-טרישה, אמר אתמול כי תיתכן העלאת ריבית באירופה בחודש הבא, וכתוצאה מכך חיזק את האירו וגרם לעלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות של גרמניה. האירו נסחר גם היום מעל 1.39 דולרים ואילו תשואת האג"ח הממשלתיות בגרמניה לטווח של שנתיים עולה לשיא של שנתיים - 1.8%.

מניות הקמעונאיות בלטו היום בבורסות אירופה, כדוגמת מניות חברת מוצרי הבית Hermes שעולה לאחר שדיווחה על גידול של 26% ברווח הנקי שלה ב-2010. בלונדון, מניית אפי פיתוח עלתה בעקבות ההודעה על פתיחת הקניון הגדול במוסקבה (AFIMALL) כבר בשבוע הבא.

בזירת המאקרו, היום דווח על כ-192 אלף משרות חדשות שנוספו למשק האמריקני בחודש פברואר, פחות או יותר בהתאם לציפיות המוקדמות (שעמדו על כ-196 אלף משרות). מדובר בשיפור ניכר לעומת נתוני התעסוקה של החודשים האחרונים ובשיא שלא נראה מאז מאי. לשם ההשוואה, בחודש ינואר נוצרו 58 אלף משרות בלבד, נתון מאכזב בעיקר בשל מזג האוויר הקפוא ששרר באזורים נרחבים בארה"ב. לצד העלייה ביצירת המשרות, שיעור האבטלה ממשיך אף הוא לרדת ונסוג בחודש שעבר ב-0.1% לרמה של 8.9% לעומת 9% בינואר ולעומת צפי לרמה של 9.1%. מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז חודש אפריל 2009.

אסיה: 4 ימים רצופים של עליות

בורסות אסיה ננעלו היום בעליות שערים לאור הראלי שנרשם אמש בוול סטריט, כאשר מדד MSCI אסיה, המהווה בנצ'מרק למדדי המניות במזרח הרחוק, עלה ב-1.1% וסגר את השבוע בעלייה של 1.9%. זהו היום הרביעי ברציפות של עליות באסיה.

אמש בוול סטריט נרשמו עליות של עד 1.8% במדדים המובילים, בעקבות ירידה בתביעות השבועיות לקבלת דמי אבטלה, ירידה של 20 אלף תביעות לרמה של 368 אלף תביעות אבטלה. אנליסטים בשוק ציפו ל-395 אלף תביעות, כך שהנתון בהחלט הפתיע לטובה וסיפק את הזרז לעליות בארה"ב.

"הירידה בתביעות לדמי אבטלה מרמזת שארה"ב עומדת בפני שיפור משמעותי בשוק העבודה; אלה חדשות טובות לייצואניות ביפן", אמר לסוכנות בלומברג שיין אוליבר, מנהל השקעות ב-AMP Capital Investors.

מניות חברות הייצוא ביפן הובילו היום את העליות, כמו למשל ענקית כלי הרכב טויוטה או מניות הטכנולוגיה סוני וקאנון . הסיבה לכך היא היחלשות הין היפני מול הדולר.