טלי מורנו - המגישה המועדפת להחלפת מיקי חיימוביץ'

כך עולה מקבוצת מיקוד שנערכה במסגרת מחקר שעורך ערוץ 10 ■ במקום השני: קרן מרציאנו, מגישת "תוכנית חיסכון" בחדשות 2 ■ גאולה אבן מערוץ 1 הגיעה למקום האחרון

טלי מורנו זכתה להערכה הגבוהה ביותר בקרב קבוצת מיקוד שערך ערוץ 10 בכוונה לבדוק מי המחליפה האולטימטיבית למגישת המהדורה המרכזית ב-9 השנים האחרונות, מיקי חיימוביץ' - כך נודע ל"גלובס".

חיימוביץ' אמורה לפרוש הקיץ מההגשה, לאחר שהודיעה בסוף 2010 על תחושת מיצוי.

לידי "גלובס" הגיעו התוצאות המלאות של קבוצת המיקוד. לצד מורנו, שזכתה למשוב החיובי ביותר, ניצבת מגישת "תוכנית חיסכון" של חדשות ערוץ 2, קרן מרציאנו. נודע כי הכתבת הכלכלית הבכירה של חברת החדשות המתחרה זכתה להערכה כמעט דומה לזו של מורנו.

מאחוריהן עומדת מגישת חדשות ערוץ 2 הנמצאת בימים אלה בחופשת לידה, תמר איש-שלום. עוד מדורגת הילה קורח אחריהן, המחליפה את איש-שלום בימים אלה בהגשת "אולפן לילה".

גאולה אבן, המגישה את התוכנית "היום בחדשות" בערוץ 1, ומי שהייתה לאשה הראשונה שהוגדרה כמגישת מהדורת חדשות בודדת, מצאה פחות אהדה בקרב משתתפי קבוצת המיקוד, אשר היוו את הקהל הדמוגרפי אליו שואף ערוץ 10 - כלל האוכלוסייה. אבן דורגה במקום האחרון במבחן.

מורנו, 29, היא מגישת תוכנית הבוקר של קשת, "יום חדש", ומגישת התוכנית הכלכלית של הזכיינית, "השביעייה". בעברה הייתה מגישת חדשות וכתבת בערוץ 10, עד שעזבה לאור תחושה כי סבלה מהעדר הגדרה בחברת החדשות.

בראיון ל"ליידי גלובס" החודש אמרה מורנו על תפקיד ההגשה המתפנה בחדשות ערוץ 10, "אני לא חושבת שיש מישהו שעוסק באקטואליה שיציעו לו את התפקיד, ויגיד שהוא לא מעוניין. אם יש כזה, הוא משקר. ברור שזה התפקיד היום בעולם התקשורת הישראלי".

כמו כן נודע כי חדשות ערוץ 10 ביקשו לבחון מול ד"ר יעל שטרנהל, שהגישה בעברה בערוץ 1 לפני שפרשה סופית מעולם הטלוויזיה, אפשרות כי תגיש את המהדורה אולם זו סירבה למגעים.

כפי שמסתמן, תפקיד ההגשה יהיה חד-שבועי ובודד - שלא כפי שהוא כיום בין חיימוביץ' למגיש המהדורה יעקב אילון. אילון אמור להגיש את המהדורה במרבית ימי השבוע ויום אחד להיות מוחלף על-ידי המגישה החדשה, בדומה לנהוג בחדשות ערוץ 2 בין יונית לוי לדני קושמרו.

מחדשות ערוץ 10 נמסר: "זה מפתיע משום שאין בידינו את התוצאות המדוברות. כשיהיו תוצאות, בהחלט ייתכן שנפרסם אותן".