מועצת הכבלים פתחה בהליך בירור מול ערוץ ONE בגין תוכן שיווקי

מהצפייה בתוכנית "מלך הבישולים" בערוץ ONE עלה חשד לחשיפה פרסומית למסעדות "מקסים", "בני פלאפל" ו"נשיקה צרפתית" ■ הערוץ עלול לקבל קנס של עשרות אלפי שקלים

מועצת הכבלים והלוויין פתחה בהליך בירור מול ערוץ ONE חודש בלבד לאחר עלייתו לאוויר, זאת לאור חשש לתוכן שיווקי במשדר שנקרא "מלך הבישולים".

מהצפייה בתוכנית עלה חשד לכאורה לחשיפה פרסומית בתוכנית למסעדות "מקסים", "בני פלאפל" ולמאפיית "נשיקה צרפתית".

המועצה, בראשותו של ניצן חן, דרשה להסיר את כל האזכורים המסחריים שהופיעו בתוכנית ולהימנע משידורם בעתיד.

במהלך המשדר נראה המנחה מצולם אוכל ארוחה ומבצע טעימות בכל אחד מ-3 בתי העסק, כשהוא מהלל ומשבח את המאכלים והשירותים הניתנים לו בצורה אינטנסיבית, תוך מתן חשיפה פרסומית נרחבת וקידום ממשי של גורם מסחרי ללא כל הקשר תוכניתי.

בעקבות אזכורים אלה, שלכאורה עומדים בניגוד לרישיון הערוץ והוראות הדין האוסרים על פרסומת וקידום עניינים מסוג זה, פתחה המועצה בהליך הבירור, שעשוי להסתיים בקנס של עשרות אלפי שקלים.

ONE: "לא תוכן שיווקי"

מ-ONE נמסר: "קיבלנו פנייה בנושא מהמועצה. יש להדגיש כי לא מדובר בתוכן שיווקי אלא בקטעי מעבר בסגנון ביקורת מסעדות המוגשים כשירות לקהל חובבי הספורט, המגיע למגרשים ומחפש מקום קרוב לסעוד בו את לבו לפני או אחרי המשחקים.

"הקטעים מוצגים באופן קליל והומוריסטי המקשר בין המזללות לבין הקבוצה האהודה עליך, עם ציונים חיוביים ושליליים על-פי קריטריונים שנקבעו מראש. המקומות נבחרו באופן אקראי על-פי אוהדי הספורט וסמיכות למגרשים.

"יש להדגיש כי לא התקבלה כל תמורה בעבור להצגת הקטעים. לאחר הפנייה הופסק שידורם של הקטעים עד תום הבירור".