סלקום קיבלה אישור לגבות מלקוחות נוטשים ריבית על המכשיר

שר התקשורת התיר לסלקום לגבות חוב על מכשירים בעסקת קרדיט ■ פלאפון ופרטנר יישרו קו ■ סלקום: "החברה לא גבתה ריבית בעבר ולא גובה כעת"

סיכום של משרד התקשורת עם חברת סלקום, בניהול עמוס שפירא, בעניין קנסות היציאה, עלול לפגוע בלקוחות שיבקשו לעזוב את החברה וגם בלקוחות חברות אחרות.

ל"גלובס" נודע כי משרד התקשורת סיכם עם חברת סלקום כי היא תוכל לאלץ לקוחות שירצו לעזוב וייוותרו להם תשלומים על המכשיר, לשלם אותם בעסקת קרדיט, שתכלול ריבית על התשלומים. כיום מחויבים העוזבים ב-36 תשלומים, ללא ריבית. סלקום טוענת כי לא תגבה ריבית.

הרפורמה בתחום קנסות היציאה הקטינה את הקנסות ללקוחות נוטשים בצורה משמעותית, אולם שאלת החוב על המכשיר עדיין מקשה על העזיבה. בעקבות ביטול קנסות היציאה התעוררה מחלוקת בין חברות הסלולר למשרד התקשורת.

סלקום ופרטנר חייבו את העוזבים בתשלום אחד כולל על יתרת התשלומים על המכשיר, ופלאפון הייתה היחידה שלא נהגה כך והתירה לנוטש להמשיך לשלם כרגיל את יתרת התשלומים עבור המכשיר. בעקבות תלונות של לקוחות דרש המשרד מסלקום ומפרטנר ליישר קו עם פלאפון.

פרטנר נענתה לדרישת המשרד, אולם סלקום ביקשה היתר ממשרד התקשורת לגבות את יתרת התשלומים עבור המכשיר בעסקת קרדיט. ככל הנראה במשרד התקשורת חוששים כי אין תשתית משפטית למנוע זאת מסלקום, ולכן לא היה מנוס מלהתיר לה לנהוג כך.

בעקבות המהלך יגבשו פרטנר ופלאפון הסדר דומה.

מסלקום נמסר בתגובה: "סלקום פועלת בהתאם לחוק ועל דעת משרד התקשורת ומאפשרת תשלום ציוד קצה בפריסת תשלומים בכרטיס אשראי ללא ריבית".

ממשרד התקשורת נמסר: "ביחס להסכמים קיימים, המפעילים אמורים לאפשר ללקוחות המבקשים להתנתק במהלך תקופת התחייבות, לשלם את יתרת התשלום עבור המכשיר הסלולארי גם באמצעות פריסת התשלומים בכרטיס האשראי.

"שאלת הריבית נוגעת להבנתנו למערכת היחסים בין הלקוחות לבין חברת האשראי, וככזו אינה מטופלת על-ידי משרד התקשורת".