ארה"ב שוקלת להשתמש במאגרי הנפט כדי להוריד המחיר

הבית הלבן שוקל להשתמש בחלק מ-727 מיליון חביות הנפט שברשות ארה"ב על מנת להוריד את המחיר לחבית ■ שר האנרגיה מתנגד וקורא להאצת הפקת הנפט בסעודיה

ממשל אובמה שוקל להשתמש במאגרי הנפט האסטרטגיים של ארה"ב על מנת להוריד את מחירי הנפט, כך אמר היום (א') ראש הסגל של הבית הלבן ביל דלי לרשת NBC אמריקנית. מחירי הנפט זינקו בשבועות האחרונים על רקע המתיחות הגוברת במזרח התיכון, כשעדיין לא רואים את הסוף למהומות בלוב. במהלך סוף השבוע, מחיר חבית נפט חצה את רף ה-104 דולר לחבית.

"אנחנו בודקים את האפשרויות שלנו", אמר דלי. "שימוש במאגרים שיש ברשותנו הוא אחת מהאופציות שאנו דנים בה; אנו מחויבים לדון בכל האופציות".

חברי המפלגה הדמוקרטית היושבים בסנאט מביעים תמיכה ברעיון. ביום ה' כתב הסנאטור ג'יי רוקפלר מכתב לאובמה בו הוא מבקש ממנו להשתמש במאגרים, הכוללים 727 מיליון חביות נפט: "שימוש במאגרים יכול לשמור על הביטחון הלאומי שלנו על ידי מניעה או הפחתה של מצב של מחסור בנפט איתו נאלץ להתמודד".

נציין, כי במהלך כהונתו, הנשיא ג'ורג' וו. בוש עשה שימוש במאגרי הנפט הרזרבים, מצב שהוביל לירידת המחירים בטווח הקצר בלבד.

ביום ד', שר האנרגיה האמריקני סטיבן צ'ו פסל את הרעיון של שימוש בנפט של המדינה ואמר כי האצה של הפקת הנפט בערב הסעודית צפויה להפחית את המחיר לחבית. "זה יקל על עליית המחירים. אנו מקווים שכוחות השוק גם כן ישפיעו", הוסיף צ'ו.

שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר גם כן התבטא בנושא במהלך השבוע ואמר כי ארה"ב וכלכלות מובילות נוספות יכולות להשתמש במאגרים שלהן. עוד הוא הוסיף כי מחיר מזון ונפט גבוהים עלולים לגרום למצוקה באזורים רבים בעולם, עם זאת האמריקנים ירגישו פחות את ההשפעה.