בורסת איטליה נחלשת: פראדה יוצאת להנפקה בהונג-קונג

הבורסה האיטלקית איבדה חצי מערכה ב-3 שנים האחרונות, בעקבות הירידה החדה בהנפקות הציבוריות וצניחה בערכן של המניות מאז 2007

ענקית האופנה האיטלקית, פראדה, מתכננת לצאת להנפקה ציבורית גדולה בבורסת הונג-קונג, כך מדווחת היום (ב') סוכנות "בלומברג". משקיעי פראדה במילנו משנים כיוון ויוצאים מאיטליה לאסיה. ההנפקה המתוכננת צפויה להיות בגובה 2 מיליארד דולר.

"ההחלטה התקבלה במטרה לנצל את ההזדמנויות הטובות ביותר המוצעות ע"י השווקים הבינלאומיים", אמר מנכ"ל החברה, Patrizio Bertelli.

הבורסה האיטלקית איבדה חצי מערכה בשלוש שנים האחרונות בעקבות הירידה החדה בהנפקות הציבוריות וצניחה בערכן של המניות מאז 2007. בבורסת איטליה נסחרות 332 חברות והן בעלות שווי כולל של 425 מיליארד אירו (593 מיליארד דולר), נתון שמציב את בורסת איטליה במקום השביעי מבין בורסות אירופה, כך על פי נתוני פדרציית הבורסות העולמית.

מצב הבורסה באיטליה הוא אינדיקציה לצמיחה כלכלית במדינה וסימן לכך שהבורסה אינה בעלת שקיפות כמו בורסות אחרות בעולם, חברות בינלאומיות יחפשו מקומות אחרים להצליח בהם, כך מעריכים משקיעים באיטליה.

הכנסותיה של פראדה צמחו ב-31% בשנה שעברה ל-2.05 מיליארד אירו כאשר הביקוש באסיה הוביל לעלייה בהכנסות. בחברה מדווחים כי המכירות באסיה עלו ב-48% ולכן האזור נתפס כמרכז המקעונאי הגדול ביותר של החברה.