האוצר מעניק 100 מיליון שקל לחברות שישקיעו בסין והודו

תוכנית האוצר תתפרס על פני 3 שנים ומטרתה להגביר את הייצוא הישראלי להודו וסין

משרד האוצר יעניק 100 מיליון שקל ב-3 שנים לחברות שישקיעו בסין והודו על מנת להגביר את הייצוא הישראלי למזרח אסיה. הוועדה המשותפת למשרדי האוצר והתמ"ת להגברת היצוא למזרח אסיה, בראשות מנכ"ל האוצר חיים שני, גיבשה תכנית ייעודית לחיזוק קשרי הסחר עם סין והודו והקצאת תקציב ממשלתי לנושא. זאת, לאחר שהייצוא הישראלי לסין הוכפל בשנה האחרונה.

היקף הסחר בין ישראל לסין עמד על כ-7 מיליארד דולר ב-2010 והיקף הסחר עם הודו עמד על כ-3 מיליארד דולר (מתוכו 1.8 מיליארד דולר ייצוא).

"מטרת התכנית היא להגדיל את מספר היצואנים הישראלים הפועלים בשוקי הודו סין, לגוון את הרכב הייצוא הישראלי ולייצר אפיקי צמיחה ברי קיימא אשר יחזקו את התעשייה הישראלית ויגבירו את חוסנה אל מול האתגרים העומדים בפניה בשנים הקרובות", נמסר בהודעת האוצר היום.

האוצר יסייע בעיקר בשני אופנים: מימון הקמת נציגות שיווקית של חברות ישראליות בהודו ובסין; וכן השתתפות במימון התקנת מערכות ופתרונות ישראליים הנדרשים להוכחת יכולת בשוק היעד.

"התכנית המוצגת היום מהווה מרכיב ראשון בסדרת צעדים שיתמכו בהגברת הסחר עם סין והודו, מתוך תפיסה כלכלית אסטרטגית של מקומן במפת הכלכלה העולמית", אמר שני. "במסגרת הצעדים הבאים נדגיש את יתרונותיה היחסיים של ישראל, בתחומי החדשנות, ההשכלה הגבוהה והיזמות הישראלית".