נתניהו: "הלקחים שצריך להפיק מאסון הכרמל - יופקו"

ראש הממשלה השתתף בדיון של הוועדה לביקורת המדינה בנוגע למצב מערך כיבוי האש ■ מבקר המדינה: "הבדיקה נמצאת בעיצומה; יש לנושא עדיפות עליונה במשרד המבקר"

הוועדה לביקורת המדינה בכנסת דנה היום (ב') במצב מערך כיבוי האש בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהשתתף בדיון, ציין כי "אמרתי למשפחות שהמילה שיקום מטעה משפחות שכולות, אין שיקום אמיתי. להיות משפחה שכולה זה להיות נכה וללכת בלי תג נכות. זה סוג של גדיעה, קורעים חלק מהלב, כל גדם כזה מגליד אבל נשאר גדם, לכן מה שדיברנו עליו קשור לסוגיית ההנצחה, אבל אני ואתם יודעים שאין ממש פתרון אמיתי כי הצלקת תישאר"

נתניהו הוסיף כי "מטרת הדיון היא לראות מה ניתן לעשות כדי לוודא שהאסון לא יפקוד אחרים ושהלקחים שצריך להפיק יופקו. לגבי האסון עצמו, גם לגבי אסון האוטובוס וגם נפילת הכבאים המתנדבים, שמעתי מהמבקר בשורה חשובה: שהוא הקצה עשרות אנשים לבדיקה פרטנית ואני רוצה לחזק את המבקר ולומר שאין בדיקה יותר מהימנה ממה שתעשה. אנחנו נמתין בסבלנות".   

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס אמר כי "הבדיקה נמצאת כרגע בעיצומה, עוסקים בה 30 בודקים ממשרד המבקר - מספר חסר תקדים. עשינו הבחנה בין האוטובוס לענייני הכיבוי והשריפה עצמה. בתוך המשרד יש לנושא עדיפות עליונה והביקורת תסתיים ארבעה חודשים מעכשיו לאחר חשפנו אלפי מסמכים. אנחנו מפעילים צוות מיוחד שנפגש עם המשפחות השכולות על מנת שהתמונה תהיה מושלמת".