מועצת הכבלים הטילה קנס של 200 אלף שקל על ערוץ הכנסת

זאת לאחר שב-2009 הערוץ הפר את חובותיו בתחום התוכן בקטגוריות הרכש, השידורים מוועדות הכנסת, שידור תוכנית בוקר, שידור התוכנית "אולפן פתוח" ואי-שידור תוכנית ברוסית

מועצת הכבלים והלוויין הטילה עיצום כספי על ערוץ הכנסת, לראשונה מאז הוקם. ערוץ 99, המופק על-ידי חדשות ערוץ 2 וממומן על-ידי תקציב בית המחוקקים, ישלם 201.6 אלף שקל, לאחר שבשנת 2009 הפר חובות שהוטלו עליו בתחום התוכן בקטגוריות הרכש, השידורים מוועדות הכנסת, שידור תוכנית בוקר, שידור התוכנית "אולפן פתוח" ואי-שידור תוכנית בשפה הרוסית.

כמו כן, הערוץ לא תרגם משידורי הכנסת שאינם חיים. ההפרה השנייה נוגעת לאי-קיום הוראות החוק המטילות חובה ללוות את שידורי הכנסת שאינם משודרים בשידור חי בתרגום לערבית או לעברית.

במארס 2010 האריכה המועצה ב-3 שנים נוספות את הרישיון שניתן לחברת החדשות של ערוץ 2 לשידורי "ערוץ הכנסת" באפיק 99. בהתאם לכך, המועצה צפויה לקיים בעוד כחצי שנה הליך בדיקת אמצע, בו תיבחן עמידת הערוץ בהוראות הדין והרישיון שניתן לו.

יו"ר המועצה, ניצן חן, אמר כי "ראוי לציין כי הערוץ עושה עבודה מצוינת בחשיפת עבודת המחוקקים לציבור הרחב. אולם, אנו רואים בחומרה את העובדה שערוץ ציבורי המחזיק ברישיון לשידורים מהכנסת, ממנו ניתן היה לצפות כי ישמש כדוגמה ומופת עבור גופי השידור המסחרי, מרשה לעצמו להפר באופן מתמשך את הרישיון שניתן לו על-ידי המועצה".

תגובת ערוץ הכנסת טרם התקבלה.