שלמור, גליקמן ואדלר יתמודדו על תקציב פסגות

כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", בפסגות הוחלט לצאת למכרז על תקציב הפרסום, שטופל מאז 2006 בידי אדלר-חומסקי ■ פנייה נעשתה גם ליהושע TBWA, שבחר לא להתמודד

3 משרדי פרסום יתמודדו על תקציב הפרסום של פסגות: ל"גלובס" נודע כי פנייה נעשתה אתמול (א') למשרדי הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי וגליקמן-נטלר-סמסונוב בהזמנה להשתתף במכרז, לצד אדלר-חומסקי המטפל בתקציב.

מקורבים לפסגות מספרים כי פנייה נעשתה גם למשרד הפרסום יהושע TBWA, המטפל בתקציב הפרסום של מגדל, המתחרה של פסגות. רמי יהושע, בעלי המשרד, נחשב למקורב למנכ"ל פסגות, רונן טוב, לאחר שעבדו ביחד בעבר, אך יהושע בחר שלא להתמודד במכרז על התקציב.

כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", לאחרונה הוחלט בפסגות לצאת למכרז על תקציב הפרסום. אדלר-חומסקי מטפל בתקציב מאז 2006, לאחר שזכה במכרז בו השתתפו בין היתר מקאן-אריקסון, באומן-בר-ריבנאי ואדלר-חומסקי.

כבר בשלב המכרז היו בשוק שמועות לגבי הקשר המשפחתי שבין גבי רביד (מי שהייתה אז מנכ"ל החברה) לראובן אדלר, מבעלי אדלר-חומסקי. בסופו של דבר זכה המשרד בתקציב והוביל את תהליך המיתוג מחדש של פסגות.

ואולם, הקשר שבין המשרד לפסגות חרג בהרבה מהקשר המסורתי שבין מפרסם-לקוח: כשיצא אדלר-חומסקי להנפקה בבורסה, הובילה את המהלך חברת החיתום פסגות לצד שורה ארוכה של חתמים נוספים. בהמשך הפכה פסגות לבעלת עניין בקבוצת אדלר-חומסקי כשרכשה 6% ממניות המשרד. בהמשך, כשהחליטה קבוצת אדלר-חומסקי לצאת מהבורסה, רכש המשרד את מניותיו מפסגות בחזרה. אנשי אדלר-חומסקי נשארו לאורך כל התקופה מזוהים מאוד עם אנשי ההנהלה הקודמת - ובראשם רועי ורמוס.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של פסגות ב-2010 עמד על 21.1 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-6.5 מיליון דולר במחירים ריאליים. ב-2009 עמד היקף הפרסום של פסגות על 21 מיליון דולר במחירי מחירון, וב-2008, שנת המיתון, על כמיליון דולר במחירי מחירון בלבד.