שוב שת"פ למאיר שמיר ומשה שושן: 5 מ' ד' יושקעו ב-ITS

החברה היא מקבוצת התקשורת Fore המצויה בשליטת משה ואלי שושן וגד ודב סלוק ■ שמיר השקיע בעבר 28 מ' ד' בטאואר ויז'ן, גם היא מקבוצת Fore

איש העסקים מאיר שמיר ויזם התקשורת משה שושן שוב משלבים ידיים. מבטח שמיר , חברת ההשקעות שבשליטת שמיר, השקיעה 5 מיליון דולר בחברת ITS הנמנית עם קבוצת Fore - קבוצת התקשורת של שני זוגות האחים משה ואלי שושן וגד ודב סלוק.

מבטח שמיר ביצעה את ההשקעה לפי שווי חברה של 25 מיליון דולר "לפני הכסף" (30 מיליון דולר "אחרי הכסף"), ותקבל תמורת השקעתה 16.7% מהון מניות הבכורה של ITS. יתר ההון של ITS מוחזק בידי קבוצת Fore ומנהלים בכירים בחברה. כמנכ"ל ITS מכהן אריק אלקלעי, מי שהיה בעבר מנכ"ל לידקום. האחרונה, מפעילת מגדלי התקשורת הסלולרית שיצאה אף היא מהרחם של Fore, נקלעה לחדלות פירעון, ובאחרונה השלימה תהליך ארוך של הבראה.

אין זה שיתוף הפעולה הראשון כאמור של שמיר ושושן, שמכהן כיו"ר Fore ומהווה את הרוח החיה שמאחורי הקבוצה. שמיר השקיע בעבר 28 מיליון דולר בטאואר ויז'ן, אחת החברות המוצלחות ביותר כנראה של קבוצת Fore. טאואר ויז'ן בונה מגדלי תקשורת סלולרית בהודו, וצומחת בקצב מהיר הודות לשיעורי החדירה הנמוכים של התקשורת הסלולרית בתת היבשת המתפתחת.

"גלובס" דיווח באחרונה, כי שושן קיבל הצעה למכירת טאואר ויז'ן לפי שווי מינימלי של חצי מיליארד דולר, אך סרב בטענה כי לחברה יש פוטנציאל להגיע לשווי גבוה בהרבה בטווח הבינוני-ארוך. בכל אופן, שמיר כבר מורווח על השקעתו בחברה, מכיוון שזו נעשתה לפני קצת פחות מארבע שנים לפי שווי של 100 מיליון דולר בלבד.

ITS, שהחלה לפעול לפני כעשור וחצי, מפתחת מוצרי תקשורת עבור המגזר הביתי והעסקי. בשלוש השנים האחרונות התמקדה החברה בפיתוח מוצרים המיועדים למפעילים סלולריים ומאפשרים לספק מגוון פתרונות תקשורת על גבי הרשת הסלולרית, וכך להרחיב את מקורות ההכנסה של אותם מפעילים.

במסגרת מיקוד זה חברה ITS לאריקסון, ובשיתוף הפעולה בין השתיים מפתחת ITS עבור אריקסון סדרה של נתבים סלולריים רחבי פס בטכנולוגיות שונות. אחת מהטכנולוגיות היא LTE, שהופכת בימים אלו לנפוצה בעיקר בצפון אמריקה.

מוצר הדגל של ITS, מרכזיית IP סלולרית למגזר העסקי, אומצה על-ידי אריקסון, ובימים אלו היא נבחנת על ידי מפעילים נוספים. לפי הערכות, הגיוס ממבטח שמיר נועד לסייע לחברה להרחיב את פעילותה הבינלאומית, בעיקר במדינות דרום אמריקה.

לפי הידוע, ההכנסות השנתיות של ITS נעות סביב 10 מיליון דולר, אך בקבוצת Fore מאמינים, כי השינוי העסקי והשת"פ עם אריקסון יקפיץ את החברה מדרגה, והכנסותיה יעמדו החל מהשנה הבאה על עשרות מיליוני דולרים. לפי הערכות, לשושן אין כרגע תוכניות להנפיק את ITS.