הכנסות yes גדלו ב-3.4% ב-2010 - לצד עלייה בהפסדים

בסיס המנויים של yes גדל ב-1.2% בשנת 2010 והגיע ל-578,000 מנויים ■ ההפסד הנקי גדל ב-41% בשנת 2010 לעומת השנה הקודמת והסתכם ב-314 מיליון שקל

חברת שירותי הלוויין yes דיווחה הבוקר (ב') על תוצאותיה ב-2010. הכנסות החברה לשנת 2010 כולה גדלו ב-3.4% לעומת השנה הקודמת והסתכמו ב-1.6 מיליארד שקל. הכנסות החברה לרבעון הרביעי של 2010 גדלו ב-2.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-400 מיליון שקל. הגידול בהכנסות נבע בעיקר מהגידול במכירות של שירותים מתקדמים בתשלום וכן עקב הגידול במספר המנויים הכולל.

הרווח התפעולי של yes לשנת 2010 קטן ב-28.2% והסתכם ב-178 מיליון שקל, בעיקר עקב הפרשה חד-פעמית שנרשמה ברבעון השני של 2010 לתמלוגים שנתבעו על ידי אקו"ם, עמותה ללא כוונת רווח המנהלת זכויות יוצרים על יצירות מוסיקליות. בנוסף, חלה עלייה בהוצאות הפחת. הרווח התפעולי לרבעון הרביעי של 2010 ירד ב-35.0% והגיע ל-41 מיליון שקל בהשוואה לרבעון הרביעי של 2009.

ההפסד הנקי גדל ב-41% בשנת 2010 לעומת השנה הקודמת והסתכם ב-314 מיליון שקל. ההפסד התפעולי לרבעון הרביעי של 2010 גדל ב-123.5% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2009 והסתכם ב-84 מיליון שקל.

ה-EBITDA ירד ב-4% בשנת 2010 ועמד על 463 מיליון שקל (שיעור ה-EBITDA היה 29.3%) בהשוואה לשנת 2009 (שיעור ה-EBITDA היה 31.5%). ה-EBITDA בסך 126 מיליון שקל שנרשם ברבעון הרביעי של 2010 (שיעור EBITDA של 31.4%) נותר ללא שינוי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד (שיעור EBITDA של 32.2%).

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה גדל ב-19.2% ב-2010 לעומת השנה הקודמת והסתכם ב-488 מיליון שקל, ואילו תזרים המזומנים החופשי גדל בשיעור 41.8% והסתכם ב-211 מיליון שקל. השיפור בתזרים המזומנים של המגזר מיוחס ברובו לשינויים בהון החוזר.

בסיס המנויים של yes גדל ב-1.2% בשנת 2010 והגיע ל-578,000 מנויים נכון ל-31 בדצמבר 2010, תוספת של 7,000 מנויים יחסית לתקופה המקבילה אשתקד. מספר המנויים ברבעון הרביעי של 2010 גדל ב-3,000 לעומת הרבעון הקודם. ה-ARPU גדל ב-1.8% בשנת 2010 לעומת השנה הקודמת והסתכם ב-231 שקל.

רון אילון, מנכ"ל yes, ציין כי "הצמיחה החזקה שבאה לידי ביטוי בתוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2010 כולה משקפת את ההתקדמות המוצלחת שלנו לשירותים מתקדמים בתשלום כמו גם הגידול במספר המנויים הכולל, למרות סביבת שוק תחרותית ביותר. התפתחויות אלו גם עזרו להעלות את ה-ARPU של Yes ל-231 שקל ברבעון הרביעי של 2010. במבט קדימה, אנו מצפים להמשיך למנף שירותי ערך מוסף מתקדמים כדי לשפר את רווחיות המגזר לטווח הארוך."