דוחות טובים לפלאפון: הרווח הנקי עלה ב-48% ברבעון הרביעי

בסיכום שנת 2010, הרווח הנקי עלה ב-18.1% למיליארד שקל ■ ההכנסות ברבעון הרביעי עלו ב-5.4% ל-1.47 מיליארד שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד

פלאפון מקבוצת בזק מדווחת על תוצאות טובות לרבעון הרביעי ולשנת 2010: בשורת הרווח הנקי רשמה פלאפון ברבעון הרביעי עלייה של 48.1% ל-268 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בסיכום שנת 2010, הרווח הנקי עלה ב-18.1% למיליארד שקל.

ההכנסות ברבעון הרביעי עלו ב-5.4% ל-1.47 מיליארד שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשנת 2010, בסך הכל, רשמה פלאפון עלייה של 6.6% בהכנסות ל-5.7 מיליארד שקל.

ההכנסות משירותים בשנת 2010 גדלו ב-6.9% והגיעו ל-4.6 מיליארד שקל לעומת השנה הקודמת, וברבעון הרביעי של 2010 גדלו ב-5.4% והגיעו ל-1.1 מיליארד שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA של פלאפון עלה ב-10.6% בשנת 2010, לסך 2 מיליארד שקל שיעור EBITDA של 34.6% בהשוואה ל-2009. ה-EBITDA ברבעון הרביעי של 2010 גדל ב-21.2% והסתכם ב-497 מיליון שקל (שיעור EBITDA של 33.9%) לעומת הרבעון המקביל אשתקד (שיעור EBITDA של 29.4%).

תזרים המזומנים של פלאפון מפעילות שוטפת הסתכם ב-1.2 מיליארד שקל ב-2010, גידול של 9.3% בהשוואה ל-2009. תזרים המזומנים החופשי עבור 2010 גדל בשיעור של 46.8% לעומת נתוני השנה הקודמת והסתכם ב-822 מיליון שקל, זאת כתוצאה מגידול בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת והשקעות הון נמוכות יותר בעקבות הפריסה המוצלחת של תשתית HSPA לסלולר בתחילת 2009. יחס השקעות ההון למכירות של פלאפון ב-2010 עמד על 7.5%, בהשוואה ל-9.4% ב-2009.

בסוף שנת 2010, מספר מנויי פלאפון הגיע לשיא של 2.86 מיליון מנויים, גידול של 3.3% לעומת נתוני השנה הקודמת (תוספת נטו של 91,000 מנויים). היקף המנויים ברבעון הרביעי של 2010 גדל ב-1.1% לעומת הרבעון הקודם(תוספות נטו של 32,000 מנויים).

מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, אמר בעקבות פרסום הדוחות, כי התמקדות בתחום הדאטה וחיזוק היתרון היחסי של פלאפון בתחום, הביאו גם השנה לצמיחה מואצת בהכנסות. "בזכות המשך ההשקעות ברשת החדשה של פלאפון בתחום הגלישה והדאטה, אני מאמין שנוכל להמשיך ולצמוח בסגמנט זה גם בשנים הקרובות", אמר.

עוד הוסיף שרון כי "בסוף 2010 ובתחילת 2011 חתמה החברה על מספר הסכמים עם מפעילים וירטואליים (MVNO) כדוגמת FREE TELECOM ורמי לוי וכן על הסכם שיתוף פעולה עם המשביר 365. הסכמים אלו הינם חלק מאסטרטגיה עסקית ממוקדת צמיחה. שיתוף הפעולה עם גופים בעלי יכולות בשיווק והפצה יאפשר לנו, להמשיך ולצמוח בשוק משתנה".