קדאפי מאיים: לוב תתקוף אם המערב יטיל עליה מצור

(עדכון) - קדאפי: "ההשתלטות של ארגון אל-קעידה על לוב תגרום לכאוס בכל מדינות האזור עד ישראל" ■ השבוע פרסם וויקיליקס כי תאים רדומים של אל-קאעידה פועלים בלוב

שליט לוב לא נכנע: מועמר קדאפי תוקף היום (ד') את התנהלות מדינות המערב ומדגיש כי המערכה המתנהלת על אדמת לוב בימים אלו היא מאבק נגד גורמים איסלאמיים קיצוניים.

"ההשתלטות של ארגון אל-קאעידה על לוב תגרום לכאוס בכל מדינות האזור עד ישראל", הזהיר קדאפי. "עבורם (המורדים) - כולם הם האויבים. הם לא יודעים דבר חוץ משפת ההרג". הוא אף האשים כי "מדינות המערב רוצות להשתלט על הנפט הלובי והניסיון להטיל מצור אווירי על לוב הוא הוכחה לכך". לפי דיווח בגלי צה"ל, קדאפי איים כי לוב תתקוף אם יוטל עליה עוצר על ידי המערב.

במהלך הלילה הפתיע השליט הלובי קבוצה של עיתונאים המסקרים בימים אלו את המתרחש במדינה, שערך "ביקור פתע" באחד המלונות בבירה טריפולי בהם שוכנים העיתונאים. את דבריו על ארגון אל-קאעידה אמר בראיון לערוץ טלוויזיה טורקי.

הלילה שידרה הטלוויזיה הלובית נאום מוקלט של השליט, שמסרב לוותר על השלטון. קדאפי תקף את התנהלות המערב באשר לעימותים, וטען כי מדובר במזימה שנועדה לכבוש את לוב פעם נוספת.

מיום העימותים הראשון טען קדאפי, בנאומיו וראיונותיו לכלי התקשורת השונים, כי בניגוד ליתר ההפגנות בעולם הערבי בחודשים האחרונים - אנשיו נאלצים להתמודד עם מורדים, ולא מפגינים. לראיה, טען קדאפי כי פעילים חמושים באמצעי לחימה שונים הם שמסתובבים ברחובות ופוגעים בעם הלובי. השבוע פרסם אתר "וויקיליקס" כי תאים רדומים של "אל-קעידה" פועלים בלוב כבר משנת 2008. מהדלפה באתר, של מסמכים אמריקניים, הוקמו התאים במספר ערים במדינה, בהמתנה לשעת כושר על מנת להפיל את משטרו של קדאפי.

קלינטון: "ארה"ב תמשיך לנקוט בצעדים לבידוד קדאפי"

בתוך כך, על רקע מלחמת האזרחים בין תומכי קדאפי למורדים ועל רקע השימוש באמצעי לחימה אוויריים נגד המורדים, הופעלו לחצים בקהילה הבינלאומית להכריז על לוב כאזור ללא טיסה. הילרי קלינטון הבהירה היום כי ההחלטה להכריז על לוב כאזור ללא טיסה צריכה להיות של האו"ם ולא של ארה"ב. "זה חשוב שארה"ב לא תהיה זו שתוביל מהלך כזה אלא תשאיר את ההחלטה לאו"ם", אמרה קלינטון.

עוד אמרה קלינטון כי ארה"ב רוצה לראות את שליט לוב, מועמר קדאפי, פורש בדרכי שלום עוד הזהירה קלינטון כי הדרך לפיתרון עוד ארוכה "כאשר מנהיג יוצא נגד העם שלו זה הסוף", אמרה והוסיפה כי ארה"ב תמשיך לנקוט בצעדים לבידוד קדאפי "אם בלתי אפשרי שקדאפי יפרוש בדרכי שלום, נעבוד בשיתוף עם הקהילה הבינלאומית", אמרה.