חקירת המשבר באיסלנד: נעצרו האחים צ'נגיז הבריטים-יהודים

האחים בהצהרה: "שנינו משתפים פעולה באופן מלא עם החוקרים, ואנו סמוכים ובטוחים כי ברגע שתושלם החקירה נצא נקיים מכל חשד לעבירה"

וינסנט ורוברט צ'נגיז, משקיעי נדל"ן בריטים-יהודים, נעצרו במסגרת חקירת חשדות למעשי מרמה בפרשת קריסתו של הבנק האיסלנדי קאופתינג. המשרד לחקירת מעשי מרמה חמורים בבריטניה (SFO) ומשטרות בריטניה ואיסלנד עצרו היום (ד') שישה גברים לאחר ביצוע חיפושים בבתי מגורים ובחברות בלונדון וברייקיאוויק במסגרת חקירת קריסת הבנק.

וינסנט צ'נגיז בן ה-54 ורוברט צ'נגיז בן ה-50 נמנים עם שבעה גברים שגילם 42-54 שנעצרו בלונדון לאחר חיפושים שבוצעו בשתי חברות ובשמונה בתי מגורים. כך עולה מהודעות שפרסמו ה-SFO ושני האחים צ'נגיז. שני גברים נוספים, שגילם 42 ו-43, נעצרו ברייקיאוויק במבצע מתואם, הודיע ה-SFO.

"נעצרנו הבוקר ואנו נחקרים בעניינים שנוגעים לקשרינו עם בנק קאופתינג", נאמר בהצהרה ששלחו שני האחים. "שנינו משתפים פעולה באופן מלא עם החוקרים, ואנו סמוכים ובטוחים כי ברגע שתושלם החקירה נצא נקיים מכל חשד לעבירה".

ההלוואות שהוענקו לרוברט צ'נגיז ול"צדדים קשורים" הגיעו ב-2008 ליותר מ-25% מהונו של קאופתינג, לדברי ועדת חקירה מיוחדת שמינה הפרלמנט באיסלנד. צ'נגיז, הלווה הקמעונאי הגדול ביותר של קאופתינג, כיהן גם כחבר במועצת המנהלים של Exista hf, אחת מבעלי המניות לשעבר של קאופתינג.

בדצמבר 2009 פתחו אנשי התביעה הציבורית בבריטניה בחקירת החשד כי בקאופתינג בוצעו מעשי מרמה לפני קריסתו באוקטובר 2008. קאופתינג היה האחרון משלושת הבנקים הגדולים באיסלנד שקרסו באותה השנה.