KCPS תשקיע 35 מיליון ש' בתדהר לפי 100 מ' ד'

לקרן המנוף יוקצו 9% ממניות חברת הנדל"ן הפרטית של גיל גבע ואריה בכר, לאחר שאשתקד העמידה לה אשראי בהיקף של 85 מיליון שקל

עסקת השקעה שנייה לקרן המנוף KCPS בקבוצת הנדל"ן תדהר, שבשליטת גיל גבע ואריה בכר. ל"גלובס" נודע, כי כחצי שנה לאחר ששני הגופים התקשרו בעסקת חוב בהיקף של כ-85 מיליון שקל, הם סיכמו על עסקת אקוויטי, שבמסגרתה יוקצו לקרן המנוף 9% ממניות תדהר תמורת 35 מיליון שקל. מחיר העסקה משקף לתדהר שווי של 353 מיליון שקל (כ-100 מיליון דולר) לפני הכסף.

לא עסקה ראשונה

העסקה הנוכחית בין קרן המנוף לתדהר נעשית, כאמור, בנוסף להלוואה שהעמידה KCPS. ככל הידוע, ההשקעה נועדה לממן בעיקר את המשך ההתרחבות בעסקי תדהר. את העסקה הובילו עו"ד אורית ישראלי ממשרד עמית, פולק, מטלון ושות', ורו"ח אודי שרביט, מנהל הכספים של תדהר; ומטעם קרן המנוף, עו"ד דודי כהן ועו"ד מישה גיטרמן ממשרד יוסי אברהם.

תדהר הינה חברת נדל"ן פרטית צומחת המנהלת שורת פעילויות בישראל ובעולם. למעשה, החברה פועלת במספר כובעים: כחברה יזמית, כקבלן ביצוע (גם עבור יזמים בתחום המגורים והנדל"ן המניב וגם עבור קבוצות רכישה), וכמארגנת קבוצות רכישה. חברת תדהר הוקמה ב-1990 על ידי גבע ובכר, וכיום היא מחברות הבנייה הגדולות בישראל בשוק הדיור.

עד כה הקימה החברה כ-12 אלף יחידות דיור ב-150 פרויקטים בארץ ובחו"ל. לבכר ולגבע, המשמש כמנכ"ל, יש שותף ותיק בחברה, מרק וייסמן.

"פוטנציאל גבוה"

קרן המנוף KCPS הוקמה במאי 2009, כחלק מיוזמת האוצר, על ידי השותפים המנהלים צבי פורמן, שי אילון, גבי לב, הדי בן סירא, צפי הדר ריכטר ופירמת ניהול ההשקעות KCPS. יו"ר ועדת ההשקעות של הקרן הוא יוסי דאובר. הקרן מנהלת כ-1.2 מיליארד שקל, ועד כה השקיעה בחברות הקשורות בנדל"ן.

צפי הדר ריכטר מקרן המנוף KCPS התייחסה לעסקה הנוכחית: "זוהי השקעת המשך בחברת תדהר, ויש בכך משום הבעת אמון מלא של הקרן בחברה ובפעילותה.

"אנו גאים להיות שותפים של חברת הבנייה המובילה בישראל, ורואים פוטנציאל גבוה בכל הקשור להמשך התפתחותה של החברה וצמיחתה על בסיס התשתיות הקיימות בה כיום. אנו מאמינים כי ההשקעה תביא תשואה נאה למשקיעינו".

עד כה השקיעה קרן המנוף KCPS, וכן חתמה על הסכמי השקעה, בהיקף כולל של כ-548 מיליון שקל, המהווים כ-46% מסך נכסיה.