הדחת יו"ר רשות החשמל אמנון שפירה מגיעה לממשלה

זאת לאחר שנדחתה עתירתו של יו"ר הרשות לבית הדין לעבודה ■ הממשלה צפויה לדון בנושא באחת מישיבותיה הקרובות ■ נציבות שירות המדינה תחליט ההחלטה הסופית

ההחלטה על הדחתו של יושב ראש רשות החשמל אמנון שפירה מתפקידו תוגש לממשלה, זאת לאחר שנדחתה עתירתו של יו"ר הרשות לבית הדין לעבודה. הממשלה צפויה לדון בנושא באחת מישיבותיה הקרובות. במידה ותאשר להדיח את שפירה צפויה ההחלטה לעבור לנציבות שירות המדינה לפני שתבוצע סופית.

מדובר ביוזמה שבה החל שר התשתיות הלאומיות ד"ר עוזי לנדאו לפני שנה, על רקע החלטת רשות החשמל להוריד את תעריפי החשמל בשיעור שבין 10 ל-16 אחוז. לנדאו אמר כי איבד אמון בשפירה, שגרם לו לחשוב, לטענתו, כי התעריפים צפויים דווקא לעלות.

בדצמבר החליטה מליאת רשות החשמל להדיח את שפירה. בעד ההדחה הצביעו שני חברי המליאה שמונו על-ידי משרד התשתיות איש משרד התשתיות דורון אהרון ונציג הציבור רואה החשבון אופיר בוכניק.

שני חברי המליאה שמונו על-ידי האוצר, רכש האנרגיה באגף התקציבים אודי אדירי ונציגת הציבור מיכל שלמה, נמנעו בהצבעה על-רקע הימנעות נציגי האוצר עתר שפירה לבית הדין לעבודה בנימוק שההחלטה התקבלה בהיעדר קוורום.

ואולם בית הדין הודיע היום בהחלטתו כי הוא דוחה את העתירה ואף הסביר כי לו הייתה טענתו של שפירה מתקבלת הרי שכל יתר ההחלטות שקיבלה הרשות במהלך השנה האחרונה - היו מוכרזות בטלות. בית הדין חייב את שפירה בהוצאות משפט בסך 5,000 שקל.