מורידים את הקסדות: ארגון השחקנים של ה-NFL תובע את הליגה

המו"מ בין הארגון לבין הנהלת הליגה לגבי חידוש ההסכם הקיבוצי התפוצץ; השחקנים העבירו את המאבק לבית המשפט ■ נכון לעכשיו, אין הסכם קיבוצי ל-NFL, והליגה לא תיפתח

שביתת השחקנים ב-NFL החלה באופן מעשי אתמול (שישי), אחרי שארגון השחקנים של ליגת הפוטבול לא הצליח להגיע להסכמות עם הנהלת ה-NFL ובעלי הקבוצות כיצד לחלק את עוגת ההכנסות של ליגת הספורט העשירה בעולם, העומדת על כ-9 מיליארד דולר בשנה.

השיחות בין הצדדים לגבי חידוש ההסכם הקיבוצי התפוצצו מספר שעות לפני שההסכם פג, וכעת המאבק עובר לבית המשפט: ארגון השחקנים, בהובלתם של הקוורטרבקים המצטיינים טום בריידי (בתמונה) ופייטון מנינג, הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי במיניאפוליס, שבו הוא מאשים את הליגה בהפרה גלויה ולא חוקית של תנאי העסקת השחקנים - בין היתר בתשלום המשכורות, בהגבלת חופש התנועה של פרי-אייג'נטס ובהחלטות נוספות שלקחה הליגה.

נכון לעכשיו, אין הסכם קיבוצי בין השחקנים לבין הליגה, מה שאומר ששחקנים לא יכולים לקבל שכר, קבוצות לא יכולות להתאמן, להחתים שחקנים חדשים או לבצע טריידים.

המהלך האחרון של ארגון השחקנים מטיל ספק גדול באשר לאפשרות שהליגה תיפתח בזמן בעונה הבאה, אם בכלל תיפתח. עם זאת, הקומישינר של ה-NFL, רוג'ר גודל, מעדיף לשמור על אופטימיות: "הדרך המהירה ביותר להגיע להסכם קיבוצי חדש היא מו"מ מסודר, לא פנייה לערכאות משפטיות. אנחנו מאמינים שבסופו של דבר נחזור לשולחן הדיונים, אנחנו פתוחים לזה".

יש לציין כי רק לפני חמישה שבועות הסתיימה עונת 2010/11 של ה-NFL עם משחק הסופרבול, שהפך לאירוע הנצפה ביותר בתולדות הטלוויזיה האמריקנית, עם 111 מיליון צופים.