סיגמא: "המסחר יהיה תנודתי"; איזו מניית נדל"ן מומלצת?

אורי גלאי, מנכ"ל בית ההשקעות: הסכנה להתקוממות בסעודיה עדיין קיימת - יש לחכות להתבהרות המצב ■ ממליץ למשקיעים על מניית גב ים מקבוצת אי.די.בי

בצל המשך ההתפתחויות בערב הסעודית וברקע רעש האדמה ביפן, מעריך היום (א') אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות בסקירה השבועית כי המסחר השבוע באחד-העם ימשיך להיות תנודתי ויתייצב ככל שתתבהר התמונה הגלובאלית.

גלאי מזכיר כי אומנם יום הזעם הסעודי, שהתקיים ביום ו' עבר יחסית בשקט והחששות בעולם מעט שככו, אולם הסכנה להתקוממות בסעודיה עדיין קיימת ולכן כדי להעריך ביתר וודאות את כיוונו של שוק המניות בטווח הזמן הקצר, יש לחכות להתבהרות המצב ביצואנית הנפט הגדולה בעולם.

עם זאת, גלאי מעריך כי נוכח מתינותו היחסית של המשטר הסעודי ומעורבות אמריקנית גבוהה, התרחשות קיצונית דוגמת הפסקת הפקה של נפט או פגיעה משמעותית ביצוא נפט מהמדינה היא בעלת סבירות נמוכה.

בזווית המנייתית, סבור גלאי כי מניות הנדל"ן המניב עשויות להיות מעניינות להשקעה ומפנה זרקור למניית גב ים , המוחזקת על ידי נכסים ובנין - זרוע הנדל"ן של אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר.

"חוזים ארוכי טווח והכנסות יציבות מהשכרת נכסי נדל"ן שבבעלותה, בנוסף למינוף נמוך יחסית, מקנים לגב ים ביטחון לעמידותה בפני מצבי שוק קשים. איתנותה של החברה נשענת גם על יעילות תפעולית. שיעור הרווח התפעולי עומד על כ-85% ומשאיר לחברה מזומנים המשמשים אותה להחזר חובות ולחלוקת דיבידנד נאה לבעלי המניות", מסביר גלאי.

"מצבה של החברה מצביע על כך ששיעורי הרווחיות ימשיכו להיות גבוהים ועל המשך יציבות ההכנסה מדי שכירות. אנו סבורים כי החברה תמשיך להציג מגמת שיפור בהכנסות וברווחיות וכי תשואת הדיבידנד תמשיך להיות גבוהה גם בשנים הבאות", מסכם גלאי.