למדת משהו מעולם הספורט שעזר לך בעסקים? "לא למדתי כלום"

איך הפך דני לוי ל"איש החזק" בהפועל פתח-תקווה, כמה כסף פרטי הוא מביא כדי לקיים את הקבוצה, ומה השאיפות שלו לעתיד בכדורגל הישראלי? שיחה צפופה

מה מניע אנשי עסקים להיכנס לעולם הספורט הישראלי היא שאלה שטובי הסוציולוגים ואנתרופולוגים לא יצליחו לפתור כנראה. הפרסום ברוב המקרים הוא שלילי. חלק מהם אלו אנשי עסקים מצליחים שהעיסוק בביצת הספורט מוציא מהם דווקא את הצדדים הפחות טובים שלהם בניהול. לרובם המכריע אין שום הסמכה או ידע רלוונטי לעסוק בניהול ספורטיבי. אבל הם שם, בשמות תואר כמו "האיש החזק", "הבעלים", "גורם בכיר", "היו"ר", "המנכ"ל" ואפילו "הנשיא".

בשבועות הבאים נציג ב"גלובספורט" כמה מאנשי העסקים של הספורט הישראלי. הבעלים, הספונסרים והמנהלים שאחראים בסופו של דבר למצב הספורט בישראל לטוב ולרע. ננסה להבין מה הרקע הספורטיבי שלהם, מה הם חושבים על הענף בו הם משחיתים את רוב זמנם, ואיך התגלגלו לתוך הביצה הזאת. ואם כבר ביצה, אין כמו ספתח עם "האיש החזק" של הפועל פ"ת, יו"ר הקבוצה דני לוי, שלאחר שיתוף פעולה עם מאיר שמיר, רונן אלעד ועוד אי אילו קומבינציות בעלות שונות על האימפריה מהעבר, מחזיק בה כעת יחד עם חתנו תומר סיני וגל חצור.

איך התגלגלת לכדורגל?

"הייתי חלוץ בהפועל מחנה יהודה ונחשבתי לאחד השחקנים הטובים, עד

שנפצעתי בגיל 17 ונאלצתי לפרוש. אני שמח שבסופו של דבר הגעתי לכדורגל, גם אם לא כשחקן".

מי נתן לך את הצ'אנס לבוא ולנהל את הקבוצה?

"הרבה שנים הייתי אוהד, ולפני 13 שנים רציתי לרכוש את הקבוצה ממאיר שמיר, גם את הקבוצה וגם את כל הנדל"ן שבבעלותה, אבל זה לא יצא אל הפועל בגלל כל מיני עניינים בירוקרטיים. מאיר קירב אותי להנהלת האגודה, עד שלבסוף העביר לי את הקבוצה בחינם. מאז ועד היום אני ומאיר הולכים יחד".

חוץ ממך, יש עוד שני בעלים לקבוצה - תומר סיני וגל חצור - איך מתקבלות ההחלטות בקבוצה?

"לכל אחד יש קול שווה, וכולנו גם חברים טובים. תומר הוא החתן שלי וגל הוא חבר טוב, זה לא כמו בהפועל ת"א שם יש שני בעלים ומלחמות אגו שמספיקות ל-20. אצלנו לכל אחד יש את המומחיות שלו. אני בכדורגל כל החיים שלי, ותומר היה שחקן בכל נבחרות ישראל הצעירות והיה גם בבוגרים של מכבי ת"א. לדוגמה, אם המאמן מבקש חלוץ התפקיד שלנו זה להביא את החלוץ הכי טוב שאנחנו יכולים".

אם כל אחד מכם שווה, איך מתחלקות ההוצאות על הקבוצה?

"על כל שקל שאחד מאיתנו שם, גם שני האחרים צריכים לשים. ברוך השם שלושתנו אנשים מבוססים כלכלית ואין סיבה שמישהו ישים יותר מהאחר".

וכמה זה אומר שצריך לשים בעונה ממוצעת מהכיס?

"כרגע, תודה לאל, כבר כמה שנים שאנחנו באיזון תקציבי, כך שלא צריך להביא כסף מהבית".

מה העיסוק העיקרי שלך?

"נדל"ן - כרגע אני בונה חמישה בניינים גדולים בפתח תקווה".

יש לך הצעות כיצד למשוך עוד אנשי עסקים לכדורגל?

"הכדורגל במתכונתו הנוכחית לא ימשוך אף אחד. הכדורגל כרגע בפשיטת רגל. אנשים שנכנסים לכדורגל זה לא בגלל ביזנס, זה בגלל אהבה, אבל הכדורגל שלנו לא מתקדם לשום מקום. יש יותר מדי פוליטיקה בכדורגל. יש לי הרבה רעיונות טובים אבל אין מי שיישם אותם".

יש קשר בין העסקים שלך לקבוצה?

"לא. שום קשר".

כמה זמן וכסף צריך להשקיע בקבוצת כדורגל בליגת העל?

"קבוצת כדורגל זה עסק לכל דבר, זה מצריך הרבה זמן אבל אתה יכול להביא אנשים שיעשו את הדברים בשבילך. בן אדם שרוצה להחזיק קבוצה ברמה טובה בליגת העל לא צריך להביא יותר ממיליון דולר לעונה".

למדת משהו מעולם הספורט שעזר לך בעולם העסקים?

"לא למדתי כלום, אלו שני דברים שונים לגמרי".

מה השאיפות שלך לעתיד בכדורגל הישראלי?

"את השאיפות שלי אני קושר באבי לוזון. המזל היחיד זה שלוזון הוא יו"ר ההתאחדות לכדורגל, דמות חזקה שעושה דברים. אני מאמין שהוא ישנה את פני הכדורגל כאן, יש לו כוח יכולת וידע. הוא צריך רק להעיף מסביבו את כל יועצי האחיתופל, ואז יוכל לקחת את הכדורגל הישראלי קדימה".