האקזיט של רוני דוידוף: מוכר מניותיו בסוכנות הביטוח לברוקר הביטוח האודן

היקף העסקה מוערך בעשרות מיליוני שקלים שותפיו של דוידוף בסוכנות התחייבו להישאר בה במשך כמה שנים, ולהישאר בתפקידיהם

איש העסקים רוני דוידוף, בעל השליטה בקבוצת "דוידוף" העוסקת במתן שירותי בריאות וביטוח, מוכר את מניות השליטה שלו ב"דוידוף סוכנות לביטוח" לברוקר הביטוח האודן. היקף העסקה מוערך בעשרות מיליוני שקלים. כך נודע ל"גלובס".

זו העסקה השנייה של קבוצת דוידוף עם האודן הבריטית, לאחר שב-2008 מכר לה את השליטה בסוכנות הביטוח דוידוף-האודן. סוכנות דוידוף-האודן, שכיום נקראת האודן ישראל, מתמחה בביטוחי דירקטורים ואחריות מקצועית, ונוצרה ב-2002 כספין-אוף משותף לדוידוף ולהאודן מתוך דוידוף סוכנות לביטוח. במסגרת העסקה נקבע כי שותפיו של דוידוף בסוכנות הנרכשת - אביעד חן, מנכ"ל דוידוף סוכנות ביטוח, ויעקב חדש, סמנכ"ל בסוכנות - יישארו שותפים בסוכנות, והתחייבו להמשיך בתפקידיהם בה למשך כמה שנים. להאודן קיימת אופציה לרכוש את השניים החוצה בעתיד. יו"ר האודן ישראל הוא דני סבר, שישמש גם כיו"ר דוידוף סוכנות לביטוח.

"האודן רוצים להיות ברוקר הביטוח הגדול בישראל", אמר סבר, שמסביר את ההיגיון של האודן, שמובילה מדיניות מוטת צמיחה גם בעולם ושנמנית עם חמישיית הברוקרים המובילים בישראל. מנכ"ל האודן ישראל הוא דני סימקין. על פי הערכות, היקף הפעילות של האודן ישראל והסוכנות הנרכשת יעמוד על היקף פרמיות שנתי של 300 מיליון שקל בתחום הביטוח האלמנטרי. מספר העובדים בנציגות הישראלית של ברוקר הביטוח הבריטי יעמוד על כ-100.

דוידוף סוכנות לביטוח מתמחה בכלל תחומי הביטוח הכללי, וכוללת גם את פעילות סוכנות להט-אור, שאותה רכשה דוידוף לאחרונה. סוכנות זו הייתה הבסיס להקמת פעילות קבוצת שירותי הביטוח המובילה שהקים רוני דוידוף במשך השנים ולקידומה.

פעילות בארה"ב ובהודו

קבוצת דוידוף הינה חברה פרטית המחזיקה בפעילויות בישראל, בארה"ב ובהודו. עם בעלי המניות בקבוצת דוידוף נמנים פיני כהן, יו"ר קרן ההשקעות בתשתית נוי של בנק הפועלים וכלל ביטוח, וקרן פימי של ישי דוידי. קבוצת דוידוף החלה את דרכה כסוכנות ביטוח הפועלת רק בישראל. ברבות השנים הקבוצה הרחיבה את תחומי פעילותה למגוון סוכנויות ביטוח, לשירותים לחברות ביטוח, ואף למשקים זרים.

כעת, כתוצאה ממכירת דוידוף סוכנות לביטוח, רוני דוידוף נותר רק עם סוכנות ביטוח אחת - דוידוף ניהול הסדרים פנסיונים. סוכנות זו, תחת ניהולו של אייל גורן, צומחת ומצליחה ועשויה לרכז בעתיד עניין רב מצד רוכשים פוטנציאליים מקרב הגופים המוסדיים הגדולים. קבוצת דוידוף כוללת גם חברת שירותי בריאות ואסיסטנס (בין השאר נזקי הצפה וגרירת כלי רכב) מצליחה בשם פמי פרימיום, המנוהלת היטב על ידי איציק חמו. כמו כן, לפני פחות משנה רכשה את חברת מת"ן, העוסקת בייעוץ למשכנתאות.

כאמור, לדוידוף פעילויות צומחות וגדולות גם מחוץ לגבולות הארץ. בארה"ב יש לחברה שתי פעילויות בתחום שירותי הרפואה - MedSave USA , המספקת שירותים לחברות ביטוח, וחברת First Service Administratore, המשמשת כקופת חולים. כמו כן, דוידוף מחזיקה גם בחברת MedSave India - אחת משלוש ספקיות שירותי הבריאות הגדולות בדרום-מזרח אסיה, ולה יותר מ-1.2 מיליון לקוחות. כמו כן, לקבוצת דוידוף מניות בהאודן העולמית.