חשמל בכפות ידיו: 6.4 מיליון שקל למנכ"ל אלקטרה צריכה

עלות שכרו של יקי ודמני כללה מרכיב הוני שהיווה כשליש מסך עלות השכר

בצל אירועי סוף השבוע האחרון המשיכו החברות הציבוריות להגיש את דו"חותיהן השנתיים, ולגלות את עלויות השכר של בכיריהן. את הדירוג היומי הנוכחי מוביל יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה צריכה.

עלות שכרו של ודמני עמדה אשתקד על 6.4 מיליון שקל, וכללה שכר בעלות של 1.3 מיליון שקל (20% מהסך), הטבות סוציאליות בשווי של 485 אלף שקל (7%), מענק בשווי של 2.5 מיליון שקל (39%) ותגמול הוני (שווי ההטבה הגלומה באופציות) בגובה של 2.2 מיליון שקל (34%). בחלוקה חודשית, מדובר על עלות שכר של 531 אלף שקל - עלות שמכניסה את ודמני לעשירייה הראשונה של רשימת "ליגת העל" של "גלובס".

מנכ"ל נוסף שנכנס לעשירייה הראשונה הוא רביב צולר, מנכ"ל חברת הביטוח איי.די.איי. עלות שכרו השנתית של צולר עמדה על 5.6 מיליון שקל, וכללה שכר בשווי של 2.1 מיליון שקל (37%), מענק בשווי של 1.6 מיליון שקל (30%) ותגמול הוני בגובה של 1.9 מיליון שקל (33%). בחלוקה חודשית, מדובר על עלות שכר של 463 אלף שקל.

אבשלום מוסלר, מנכ"ל חברת הנדל"ן אמות, נכנס לעשירייה השנייה של הדירוג עם עלות שכר חודשית של 363 אלף שקל. במקרה של מוסלר, 33% מסך עלות שכרו היו בצורת תגמול הוני. אמות, ולא במקרה, פרסמה במקביל לדו"ח השנתי דיווח לפיו היא בנתה למוסלר תוכנית תגמולים חדשה, וזאת, בין היתר, על בסיס עבודת אנליזה של פרופסור משה צבירן. עבודה זו כללה נתונים השוואתיים של תנאי השכר של מוסלר ושל מנכ"לים אחרים בחברות נדל"ן מניב ציבוריות בארץ.

לפי התוכנית, יקבל מוסלר מענק שנתי בכפוף לעמידה בארבעה מדדי ביצוע: שיעור התשואה על ההון, שיעור תשואה FFO למניה, עמידה ביעדי תוכנית העובדה של החברה, וביצועי המניה על פני שלוש שנים לעומת קבוצת התייחסות של חברות דומות. לכל אחד ממדדים אלו ניתן משקל יחסי, ואם עמד מוסלר בארבעתם - מחצית מהמענק תוענק לו במזומן ומחציתו כתגמול הוני דרך הקצאת מניות חסומות.

עוד קבעה התוכנית כי שכרו החודשי של מוסלר יועלה בשיעור של 7.4% (לאחר שלא הועלה במשך שלוש שנים), והחל ממארס השנה הוא יעמוד על 118.8 אלף שקל.